האם מיידוף גוסס מסרטן - או שהוא משיק תרמית חדשה?

"ניו-יורק פוסט": מיידוף חולה בסרטן הלבלב, ולא היה לו מה להפסיד כשהתוודה על ההונאה הגדולה בהיסטוריה ■ שירות בתי-הסוהר בוושינגטון: "אנו יכולים לומר לכם שמיידוף אינו חולה במחלה סופנית, ולא אובחן אצלו סרטן"

האם ברנרד מיידוף, שאמור לצאת מכלאו רק בארון, גוסס מסרטן - או אולי הוא משיק תרמית חדשה בתקווה לקבל חנינה על בסיס הומניטרי?

ה"ניו-יורק פוסט" פרסם היום (ב') ידיעה בלעדית שלפיה מיידוף, המרצה עונש מאסר של 150 שנה, גוסס מסרטן הלבלב - מחלה שבדרך-כלל קוטלת את קרבנותיה בתוך פחות משנה. לא היה לו מה להפסיד כאשר הוא התוודה על ייזום הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, כותב העיתון.

לפי הידיעה, מיידוף סיפר לעמיתיו בכלא כי לא נותר לו זמן רב לחיות. "הוא בולע כ-20 גלולות ביום נגד הסרטן שלו; הוא לא נראה הכי בריא בעולם", אמר אחד האסירים ל"פוסט". לדברי העיתון, פרקליטי מיידוף לא הגיבו אתמול (א') על מצבו, אבל בשיחה בתאריך מוקדם יותר הם סירבו לאשר או להכחיש כי לקוחם חולה בסרטן.

העיתון מציין כי היו ספוקלציות רבות מדוע מיידוף, בן 71, נטל על עצמו את כל האשם לביצוע מיזם ההונאה הענקי, שחמס כ-50 מיליארד דולר ממשקיעים פרטיים, מוסדות פיננסיים וארגוני צדקה, רובם יהודיים. השמועות כי הוא חלה בסרטן הלבלב נפוצו חודשים רבים לפני שהוקצה לו תא בבית-הכלא הפדרלי בבאטנר, קרוליינה הצפונית, טוען ה"פוסט". (אגב, אחד מעמיתיו של מיידוף לכלא הוא ג'ונתן פולארד).

אולם שירות בתי-הסוהר בוושינגטון פרסם הערב את התגובה הבאה: "בעוד שהידיעה ב'ניו-יורק פוסט' מלאה באי-דיוקים, ואיננו יכולים להתייחס ספציפית לכל אחד מהם - אנו יכולים לומר לכם כי ברנרד מיידוף אינו חולה במחלה סופנית, ולא אובחנה אצלו מחלה סרטנית".

ועם זאת, "וול סטריט ג'ורנל", עיתון רציני יותר מה"ניו-יורק פוסט" כותב היום, בבלוג משפטי באתר האינטרנט שלו, כי עלה בידו לאשר כי מיידוף אכן גוסס מסרטן מפי "מקור המודע למצב", אולם לא ברור איזה סוג של סרטן מאיים על חייו. ה"פוסט" וה"ג'ורנל" נמצאים שניהם בשליטת קבוצת המדיה של רופרט מרדוק.

ה"פוסט" מגלה מידע חדש על חייו של מידוף בכלא. הוא "הורג זמן" שם על-ידי השתתפות בטקסי היטהרות דתיים לפי המסורת האינדיאנית, שנערכים במה שמכונה "מרחץ זיעה", מעין סאונה דתית, בשטח הכלא, כשהוא חשוף חזה. הוא נענה לבקשת אסירים אינדיאניים להשתתף בטקס הדתי השבועי שלהם, הכולל תפילות, שימוש באבנים לוהטות כדי לעורר הזעה ועישון מקטרת טקסית. לא ברור אם מיידוף משתתף בטקסים מסיבות בריאותיות. מזה מאות שנים נוהגים אינדיאנים לערוך מרחצי זיעה להיטהרות פיזית ונפשית.

מקורות בכלא אמרו עוד ל"פוסט" כי מיידוף קונה לו ידידים חדשים בחוג נוסף - אסירים הומוסקסואליים, למרות שמדובר ביחסים אפלטוניים חלוטין.

מהידיעה עולה כי מידוף נהנה ממעמד של כוכב בכלא. כנופיות אסירים שונות מנסות לגייס אותו לשורותיהן, ואסירים מסוימים עושים כל מה שהם יכולים כדי להשביע את גרגרנותו ומכינים לו כריכים בתאיהם. "הם מנסים ללק לו" אמר אחד המקורות.

העבודה הראשונה שהוקצתה למיידוף בכלא היתה בבית-מלאכה לחרטות, אבל לפני כמה שבועות הוא הועבר לתפקיד חדש: צביעת גדרות.