אירופה השלימה יום חמישי רצוף של עליות: הדאקס הוסיף 0.6%

[לטבלת ישראליות בעולם] העליות בוול סטריט העבירו את מדדי המניות באירופה לעליות של עד 0.8% ■ התמ"ג של גרמניה התרחב ב-0.3% ברבעון השני - לראשונה מזה 4 רבעונים

המדדים המובילים באירופה מחקו את הירידות ועברו לעליות נוכח הסנטימנט החיובי בוול סטריט, ובכך השלימו יום חמישי ברציפות של עליות.

בורסת פרנקפורט נסחרה על רקע פרסום נתוני התמ"ג הסופיים בגרמניה. הנתונים לא שונו לעומת הנתונים הקודמים והצביעו על גידול של 0.3% של המשק הגרמני ברבעון השני - צמיחה חיובית לראשונה מזה 4 רבעונים.

למרות הצמיחה, המצב של המשק הגרמני עדיין עגום. על פי סקר כלכלנים שערכה סוכנות "בלומברג", כלכלתה של גרמניה תציג את הביצועים הנמוכים ביותר מקרב המדינות המתועשות לפחות עד סוף שנה הבאה. הפער גדול במיוחד מול המדינות עתירות הסחורות (קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד), וגם אל מול ארה"ב. משמעות הדבר היא כי קצב העלאות הריבית בגוש האירו, לכשתשוב כלכלת העולם לצמיחה, יהיה איטי יותר לעומת הכלכלות המפותחות האחרות.

ברקע, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להכריז היום (ג') על מינויו של בן ברננקי לקדנציה כנגיד הפדרל ריזרב. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ראש הסגל הנשיאותי, ראם עימנואל, מסר כי אובמה יכריז על מינויו של ברננקי במארת'ס וויניארד, מסצ'וסטס.

מדד פוטסי ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40 ■ מדד SMI

זירת המאקרו

התמ"ג של גרמניה התרחב ב-0.3% ברבעון השני - בהתאם לנתונים הראשוניים ולתחזיות השוק. קצב ההתכווצות השנתי נותר ללא שינוי ועמד על 5.9%-.

בשוויץ יתפרסמו היום נתוני התעסוקה. הנתונים צפויים להצביע על ירידה של 0.1% בשיעור התעסוקה בשלושת החודשים עד יוני, הנתון השלילי הראשון מאז הרבעון השלישי 2003. שיעור האבטלה טיפס ביולי ל-3.7%, הרמה הגבוהה ביותר מזה 3 שנים, והתחזית של הממשלה צופה כי עד סוף 2010 תטפס האבטלה ל-5%. הדבר בהחלט ישליך לרעה על רמת ההכנסה במשק ועל תחזית הצמיחה בכלל.

מניות בכותרות

יצרנית התרופות רוש ממתינה לפרסומים של משרד הבריאות האמריקני על מספר האנשים שנפגעו בכבד בעקבות שימוש בתרופת Xerical, אותה היא מייצרת לירידה במשקל.

קונטיננטל ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי הבנקים המלווים לחברה ולקבוצת Schaeffler יפגשו ב-28 לאוגוסט כדי לדון בדרך למיזוג שתי ספקיות חלקי הרכב והמנועים.

רויאל בנק אוף סקוטלנד הודיעה כי מהלך המכירה של נכסים פיננסיים בסין הגיע למבוי סתום. מה שעלול לפגוע במשא ומתן עם חברת סטנדרד צ'רטרד .

הבנק הקמעונאי של צרפת, BPCE, הודיע כי יעביר לבנק ההשקעות נטיקסיס מיליארדי אירו ויפתור את ממשלת צרפת מהתערבות ממצבו של הבנק

פולקסווגן בלטה לאחר שקטאר רכשה מכשירים פיננסים שמקנים לה את הזכות לרכוש 17% ממניות יצרנית כלי הרכב.

ישראליות באירופה

פורמולה טלקום הודיעה היום כי נבחרה על ידי חברת intralinks לספק לה שירותי ניהול חשבונות. FTS מספקת פתרונות תוכנה ויישום של Billing (מערכות חיוב) ו-CRM (מערכות לניהול קשרי לקוחות), ונסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM).

ויסוניק , המפתחת ומייצרת מערכות אבטחה אלקטרוניות (הזעקות) בינלאומיות ומערכות ניהול ביתי, דיווחה על עליה של 44% ברווח התפעולי ל-4.7 מיליון דולר, ועלייה של 26% ברווח הנקי ל-5.2 מיליון דולר, במחצית הראשונה של 2009. יו"ר החברה, יעקב קוטליקי, זוקף העלייה ברווחיות לשיפורים והתייעלות שהובילה הנהלת החברה.