הסכם חיסונים לשפעת החזירים ייחתם בפריז

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, וחשב המשרד, דודי גרשונוביץ', יצאו הבוקר לפריז כדי לחתום על ההסכם לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים, עם יצרנית התרופות הצרפתית סנופי פסטר

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, וחשב המשרד, דודי גרשונוביץ', יצאו הבוקר (ג') לפריז כדי לחתום על ההסכם לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים, עם יצרנית התרופות הצרפתית סנופי פסטר. כך נודע ל"גלובס". החלטה בעניין נפלה אתמול, לאחר שהבשיל המו"מ עם אנשי חברת מדיצ'י, המייצגת את סנופי בישראל.

כבר לפני כשלושה שבועות נחתם הסכם עקרוני עם סנופי פסטר לרכישת אופציות לחיסונים תמורת 7 מיליון שקל. אולם ההסכם לא כלל הבטחה לכמויות החיסונים שיירכשו או למחיר העסקה. כעת, בכירי משרד הבריאות אמורים לסגור את הפרטים הסופיים של העסקה.

על פי הערכות, ישראל תרכוש מאות אלפי חיסונים בהמשך להסכם דומה שנחתם עם חברת נוברטיס השוויצית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר אמנם כי הוא מקצה 450 מיליון שקל לרכישת חיסונים עבור כל אזרחי המדינה, אולם בשבועיים האחרונים מסתמן כי ישראל נערכת לרכישה שתספיק בשלב הראשון רק עבור קבוצות הסיכון.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שחשש כי הכספים עבור החיסונים יגיעו על חשבון סל התרופות, נפגש לאחרונה עם בכירים בממשל אובמה וקיבל הבטחה כי ישראל תקבל מארה"ב חיסונים, אם היא תחליט לשתף מדינות נוספות בחיסונים שירכשו.

ארה"ב חתמה על הסכמים שמבטיחים לה 600 מיליון חיסונים - כלומר שתי מנות חיסון לכל תושב. אם האמריקנים יעבירו לישראל כמה מאות אלפי חיסונים, משרד הבריאות יוכל להסתפק בהסכמים עם סנופי פסטר ונוברטיס.