דרמה בשוק הנפט: מחירו עלה ל-75 דולר לחבית - ואז נפל ב-4%

מחיר הנפט נסגר על 72 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק ■ בשוק חוששים מסופה טרופית שעלולה להפוך לסופת הוריקן בתוך 48 שעות ■ עיראק לקראת כינוס אופ"ק: לא להגדיל את תפוקת הנפט

מהפך במסחר בנפט: לאחר שהזהב השחור שעט לעבר ה-75 דולר לחבית ונגע ברמה זו, החל מחירו של הנפט לרדת ל-72 דולר לחבית, כלומר ירידה של כ-4% במסחר התוך-יומי. זוהי הירידה הראשונה במחיר הנפט מזה 6 ימים.

החוזה העתידי על הנפט למסירה בחודש אוקטובר נסחר סביב 72.1 דולר לחבית, בעוד שמוקדם יותר היום הוא אף נגע ב-71.35 דולר לחבית - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-20 באוגוסט. מתחילת השנה זינק מחיר הנפט בכ-60%.

אנליסטים בשוק הנפט יכולים להסביר בנקל את הסיבות שהובילו לנסיקת הנפט ל-75 דולר לחבית היום, החל מהיחלשות הדולר בעולם שמובילה להתייקרות הנפט וכלה בנתונים מאקרו-כלכליים טובים שפורסמו היום בארה"ב ומעידים על התאוששות הכלכלה האמריקנית. נזכיר כי ארה"ב היא צרכנית הנפט הגדולה בעולם. אך את הירידה במחיר הנפט מתקשים בשוק להסביר וטוענים כי מדובר בחששות מעונת ההוריקן המתקרבת, כמו גם מחשש מפגיעה בביקושים לנפט בסין, צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, בשל כוונות הממשל הסיני לצמצם את היקף ההלוואות במדינה מחשש להתנפחות בועת אשראי - מהלך שעלול לפגוע בצמיחה הכלכלית.

כ-480 ק"מ מצפון-מזרח לפורטו-ריקו התגלו היום סימנים לסופה טרופית שמתחזקת ועלולה להפוך לסופת הוריקן בתוך 48 שעות. כך מעריכים במרכז ההוריקן הלאומי בארה"ב.

במקביל, עיראק, החברה בקרטל הנפט אופ"ק, אמרה היום כי על הארגון להותיר את תפוקת הנפט שלו על כנה ולא להעלותה. אופ"ק יתכנס לפגישה שגרתית בווינה ב-9 בספטמבר. הארגון, האחראי לכ-40% מתפוקת הנפט העולמית, ושר הנפט של עיראק אמר כי יש לשמור את תפוקת הנפט ברמה הנוכחית.