"הקאמרי" מגיש תביעה בסך כ-1.4 מיליון שקל נגד אמנות לעם

נעם סמל: "האבסורד הוא שדווקא הגוף האמור לעודד תרבות בפריפריה הוא זה הפוגע עכשיו אנושות הן באמנים ובמוסדות התרבות והן ביכולתם להתקיים, לאחר שגבה כספים מהיישובים אך טרם שילם אותם לאמנים"

חודשיים אחרי שהודיעה על הקפאת פעילותה בשל קשיים כלכליים כבדים, סופגת עמותת אמנות לעם מהלומה נוספת. הנהלת תיאטרון הקאמרי הודיעה היום על הגשת כתב תביעה בסך כ-1.4 מיליון שקל נגד העמותה לבית משפט השלום בת"א.

עו"ד עופר שחל הגיש בשם התיאטרון הקאמרי את כתב התביעה, בטענה לחוב מצטבר של עמותת אמנות לעם לתיאטרון בסך כ-1.3 מיליון שקל, וחוב נוסף בסך 88,825 שקל לאמנים עבור הצגות ואירועי שהתקיימו החל מדצמבר 2008, שעליהם טרם שילמה העמותה את הכספים שעליהם התחייבה.

"התיאטרון הקאמרי מתגאה בהופעותיו בפריפריה ביישובים כמו שדרות, דימונה, קריית גת, נהרייה, כרמיאל, נתיבות ויישובי הגליל העליון", אומר בתגובה מנכ"ל תיאטרון הקאמרי נעם סמל. "האבסורד הוא שדווקא הגוף האמור לעודד תרבות בפריפריה הוא זה הפוגע עכשיו אנושות הן באמנים ובמוסדות התרבות והן ביכולתם להתקיים, לאחר שגבה כספים מהיישובים אך טרם שילם אותם לאמנים".

עמותת אמנות לעם הוקמה בשנות ה-50, שבהן עלו לארץ רבבות יהודים מהתפוצות, במטרה לסייע להפצת התרבות העברית לישובי הפריפריה שאליהם נשלחו רוב העולים החדשים.

בשנות ה-70 הורחבה פעילות העמותה כמעט לכל תחומי אמנויות הבמה. לפני שנתיים נקלעה העמותה למשבר כלכלי שבעקבותיו התפטרו רוב מנהליה, בהם היו"ר דאז אלעזר שטרום. למרות שנראה היה שהעמותה מצליחה להשתקם, עם מינוי של דוד פרוינד ליו"ר, בעקבות התפטרותו בסוף נובמבר 2007 עקב חילוקי דעות עם שר התרבות דאז ראלב מג'אדלה, הידרדר שוב מצבה של אמנות לעם ובסוף יוני הודיע היו"ר הנוכחי ישראל גל על הקפאת פעילות.

בימים אלה מתנהלים מגעים בנדון מול משרד התרבות והשרה לימור לבנת, בניסיון למצוא פיתרון שיחזיר את אמנות לעם לפעילות מלאה, אך לפי שעה מסרבת הנהלת העמותה לקבל תוכנית הבראה שגובשה עבורה על-ידי ועדה ציבורית ומאיימת בהפסקת פעילות מוחלטת. נראה כי האיום בהפסקת הפעילות הוא הסיבה העיקרית להחלטת הנהלת הקאמרי לתבוע ישירות את אמנות לעם, מחשש שהנהלת העמותה תתנער מחובותיה במקרה של פירוק והחוב יהפוך לאבוד.