הממונה על ההגבלים תבדוק מיזוג בין יפעת לסיקור

חברת סיקור נסגרה במאי האחרון, אולם יפעת מבקשת לרכוש את התוכנה בה השתמשה ■ "מקס דאטה", המתחרה היחידה שנותרה ליפעת, מבקשת להכריז עליה כמונופול

הקרב על שוק המידע התקשורתי בישראל מתחמם שוב. הפעם מדובר בקרב על הירושה של חברת "סיקור מידע תקשורתי", שנסגרה במאי השנה.

בחברת יפעת, ששולטת כיום בשוק המידע התקשורתי, ביקשו לרכוש את תוכנת המשתמש בה השתמשה "סיקור". לאחר מגעים בין הצדדים, פנתה יפעת אל הממונה על ההגבלים העסקיים במשק, רונית קן, ויידעה אותה על המהלך. אלא שהממונה ביקשה מיפעת להגיש בקשה למיזוג בין יפעת ל"סיקור", למרות ש"סיקור" היא חברה שפשטה רגל ואינה קיימת למעשה, והזמינה חוות דעת מהמתמודדים בשוק. בשלב זה פנתה אל הממונה החברה היחידה שנותרה להתחרות ביפעת, חברת "מקס דאטה", וביקשה מהממונה להכריז על יפעת כעל מונופול.

במכתב שכתב בא-כוחה של מקס דאטה לממונה על ההגבלים, ושהגיע לידי "גלובס", כותבת החברה: "החבילות שמציעה יפעת, בשילוב עם תמחור טורפני, גורמות לכך שחברות כמו מקס דאטה מוניטורינג מתקשות להתמודד עם חברת יפעת, ועובדה היא שבשש השנים האחרונות שלוש חברות נוספות (ארגוס, צפנת, אקטיוויטי) פעלו בתחום ליקוט המידע התקשורתי ונאלצו להפסיק את פעילותן".

גיא צ'אק, הבעלים והמנהל של חברת מקס דאטה, מסר ל"גלובס" כי "בתקופתו של עו"ד דרור שטרום כממונה החלה חקירה בנושא הפיכת יפעת למונופול, אולם בתחילת הקדנציה של גב' רונית קן, נמסר למקס דאטה כי הליכי החקירה הוקפאו, בגלל ש'מפני שמשאבי הרשות מוגבלים'. כל החברות המתחרות שפעלו עד כה בתחום נאלצו להפסיק את עבודתן ונכון להיום, אין ליפעת מתחרים מלבד מקס דאטה. הדבר מצביע בבירור על כך שיפעת השתלטה על השוק אולם הרשות שאמורה להגן על התחרות בישראל אינה עושה את המוטל עליה".

* אתה ביקשת לרכוש את התוכנה הזו מסיקור?

"ביקשתי, אך לא נעניתי. כנראה שליפעת הלך יותר".

* ואם הממונה תאשר את העסקה?

"אז לא תיוותר לי ברירה, אלא לפנות לבג"ץ".

גבי בגס, מבעלי יפעת, מסר בתגובה: "לא מדובר בעסקת מיזוג אלא ברצון לרכוש תוכנה שפותחה על ידי סיקור. הממונה על ההגבלים ביקשה להציג זאת כמיזוג, למרות שהסברנו כי אין כאן עניין מיזוגי, שכן סיקור כבר לא קיימת".