עלייה במחירי הבתים בבריטניה - בפעם הראשונה מזה שנתיים

כך לפי סוכנות הנדל"ן הבריטית Hometrack ■ "ניתן להעלות את המחירים ללא השפעה מזיקה על המכירות" ■ העלות הממוצעת של בית עלתה באוגוסט ב-0.1% לרמה של כ-156 אלף ליש"ט

המחסור בהיצע הבתים למכירה בלונדון ודרום-מזרח המדינה דחפו את מחירי הבתים בחודש אוגוסט כלפי מעלה - העלייה הראשונה במחירים מאז יולי 2007, כך דיווחה סוכנות הנדל"ן הבריטית Hometrack היום (ב').

לפי הדיווח של הסוכנות, העלות הממוצעת של בית באנגליה ובוויילס עלתה ב-0.1% מיולי לרמה של כ-156 אלף ליש"ט (253 אלף דולר). בהסתכלות על התנהגות המחירים לאורך השנה, מחירי הבתים ירדו ב-6.7% פחות, בהשוואה לשנה קודם לכן - הירידה השנתית המתונה ביותר מזה למעלה משנה.

הדו"ח של Hometrack מוסיף עוד נתונים חיוביים כי בריטניה מתאוששת מהמיתון החריף ביותר מזה שישה עשורים. המיתון הוריד את מחירי הבתים ב-12% מאז השיא בחודש ספטמבר 2007, לפי מדדי הסוכנות. נזכיר כי נגיד הבנק הבריטי, מרווין קינג, אמר החודש כי כל התאוששות תהיה "איטית".

"אחרי שבעה חודשים של עלייה מתמשכת בביקוש לבתים, סוכני הנדל"ן מעריכים כי ניתן להעלות את מחירי הבתים ללא כל השפעה מזיקה על נפח המכירות", אמר ריצ'רד דונל, מנהל מחלקת המחקר ב-Hometrack.

העלייה המשמעותית ביותר במחירים הייתה בלונדון, מזרח אנגליה ומזרח-מערב אנגליה, כאשר המחירים לאורך שבעה אזורים אחרים לא השתנו, כך עולה מהדו"ח.

נציין כי דיווחים אחרים בבריטניה הראו כי מחירי הבתים עולים בקצב מהיר. הממשלה הבריטית דיווחה בשבוע שעבר שמחירי הבתים באנגליה ובוויילס עלו 1.7% בחודש יולי - העלייה החדה ביותר מאז 2004. כמו כן, חברת Nation Building Society, דיווחה בשבוע שעבר כי מחירי הבתים עלו ב-1.6% באוגוסט - העלייה החודשית הרביעית ברציפות והחדה ביותר מאז 2006.