חרף הירידות היומיות: הדאו ג'ונס הוסיף 3.5% באוגוסט

גלובס tv ה-S&P 500 הוסיף החודש 3.4% ■ טאואר צנחה ב-10% למרות חוזה גדול חדש ■ דיסני איבדה 2.9% - רוכשת ב-4 מיליארד ד' את מארבל, שזינקה 25% ■ הנפט צנח ב-4%מדד מנהלי הרכש ב-50 נק'

הבורסה בוול סטריט ננעלה היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר ובסיומו של חודש אוגוסט בירידות שערים בשיעור מירבי של 1%, אך סיכמה את חודש אוגוסט בעליות שערים יפות. הירידות היום באו על רקע המגמה השלילית ברוב בורסות אירופה, ובעיקר לאחר יום נוסף של ירידות חדות בבורסת שנחאי, שערערו את בטחון המשקיעים.

הדאו ג'ונס ירד היום ב-0.5% ועלה באוגוסט ב-3.5%, ה-S&P 500 איבד היום 0.8% והוסיף 3.4% באוגוסט, הנאסד"ק נחלש במסחר היום ב-1% והתחזק ב-1.5% בסיכום חודש אוגוסט.

המשקיעים ניצלו את יומו האחרון של אוגוסט, חודש בו נרשמו עליות יפות, ומימשו רווחים, אך הסנטימנט הושפע בעיקר מהבורסות במזרח הרחוק. גם הזהב השחור ריכז עניין רב, כשמחירה של חבית נפט צנח ב-3.9% מתחת לרף 70 הדולר לחבית.

נתון המאקרו של היום, חיובי ככל שהיה, לא הצליח להשפיע לטובה על הסנטימנט. לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש של אוניברסיטת שיקגו, שהצביע על התחזקות נוספת בפעילות הייצרנית בארה"ב זה החודש השלישי ברציפות. המדד עלה ל-50 נק' באוגוסט, לעומת צפי כי יעלה ל-48 נק' לעומת 43.4 נק' ביולי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה במדד בשנה האחרונה.

"רווחים" מתוכניות החילוץ

ממקורות בבנק המרכזי האמריקני, עולה כי הפדרל ריזרב, הרוויח 14 מיליארד דולר על תוכניות ההלוואה שלו, שסיפקו מאות מיליארדי דולרים בנזילות למערכת הפיננסית מאז תחילת המשבר לפני שנתיים. הבנק המרכזי הרוויח כ-19 מיליארד דולר מגביית ריבית ועמלות מהמוסדות הפיננסיים שהשיגו ממנו את הכספים בשיא המשבר.

התחשיב אינו כולל את החילוצים הספציפיים של חברות על-ידי הפד (כמו AIG, לדוגמה), ורכישת נכסים ארוכי טווח, כמו אג"ח אוצר ואג"ח מגובות משכנתאות. הבנק המרכזי עדיין חשוף לסכנת הפסדים משמעותיים בכוח בתיקי הנכסים ששימשו אותו לחילוץ בר סטרנס ו-AIG. אומדן הרווח שלו עדיין לא כולל רווחים והפסדים לא מגולמים מתיק אג"ח האוצר והאג"ח המשכנתאיות שהוא רכש במסגרת התוכנית בהיקף 1.75 טריליון דולר לסיוע נוסף לכלכלה.

דאו-ג'ונס ■ ה-S&P 500 נאסד"ק

דיסני מצרפת לשורותיה את "ספיידרמן"

דיסני רוכשת את מארבל אנטרטיינמנט (סימול MVL) תמורת 4 מיליארד דולר. החברה תרכוש את הזכויות על 5,000 דמויות מבית היוצר של מארבל - כמו "ספיידרמן", "איירון מן", "ארבעת המופלאים" ו-"X-MAN". בעלי המניות של מארבל יקבלו 30 דולר למניה במזומן, ו-0.745 מניית דיסני, על כל מניה שברשותם.

אורקל מתקרבת להשלמת עסקת הרכש של סאן מיקרוסיסטמס ב-7.38 מיליארד דולר. החברה ממתינה לאישור של נציבות האירופית, כאשר הדדליין הוא ביום ה'. סאן דיווחה ביום ו' לאחר המסחר על מעבר להפסד של 147 מיליון דולר, או 20 סנט למניה, ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה. ללא פריטים, סאן הרוויחה 3 סנט למניה.

בייקר-יו , הספקית הגדולה בעולם של שירותים מתקדמים לשדות נפט, תרכוש את BJ סרביסס ב-5.5 מיליארד דולר, בכדי להוסיף את עסקי המי והגז הטבעי שלה. המחיר משקף פרמיה של 16.3% על מחיר המניה של BJ מה-28 באוגוסט.

מניות התרופות ריכזו עניין, לאחר שמאמר שפרסם ב-New England Journal of Medicine הראה כי "ברילינטה" של אסטרה-זנקה לדילול הדם עובדת טוב יותר מהתרופה המקבילה של סאנופי-אוונטיס ובריסטול מאיירס סקוויב .

ברקליס קפיטל מעלה את מחיר היעד של אינטל מ-19 דולר ל-22 דולר, ומעדכן את תחזית הרווח למניה לשנת 2010 מ-1.15 דולר ל-1.32 דולר. מותיר את המלצתו על "נייטרלי". בבית ההשקעות מעריכים כי אינטל תשים דגש על מכירות ערכות השבבים, לשם השפעה חיובית על תוצאות הרבעון האחרון של השנה.

נייס מרחיבה את הקורלציה לשוק הביטחוני

טאואר הודיעה היום על חוזה חדש בקוריאה ובכך היא משיגה את הלקוח השלישי במספר בקוריאה מאז מינתה את מייקל סונג למנהל משרד המכירות הארצי של טאואר בקוריאה בתחילת השנה. שמו של הלקוח החדש הוא TAEJIN. היקף העסקה לא נמסר אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר בחוזה גדול שיניב לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה החל משנת 2011. טאואר נבחרה כיצרן הבלעדי לייצור שבבים מייצבי מתח בהספקים נמוכים ובעלי יעילות גבוהה של TAEJIN.

נייס מרחיבה את ההיצע לשוק הבטחוני - רוכשת את חברת Hexagon הישראלית תמורת כ-11 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה הנרכשת תעשיר את היכולות של נייס לסייע לגופי מודיעין וארגוני בטחון פנים להילחם בפשיעה וטרור.

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-14.7 מיליון שקל נגד פרטנר . זאת, בטענה להפרת הסכמי התקשרות בכל הנוגע לשיטת החיוב של שליחת מסרונים (SMS).

אינקרדימייל הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר דיבידנד ביניים בסך של כ-3.8 מיליון דולר במזומן, המשקף כ-40 סנט למניה.

אלביט הדמיה , אשר הפסידה 207 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר בשל הפסד מימוני שאינו תזרימי של 170 מיליון שקל הנובע בעיקר משיערוך אגרות החוב של החברה הבת פלאזה סנטרס עקב עליית מחירם בבורסה בהשוואה לרווח מימוני שנרשם בגין אגרות חוב אלו ברבעון המקביל אשתקד. החברה לא מימשה נכסים בתחום המרכזים המסחריים ברבעון השני, בהשוואה להכנסות של 329 מיליון שקל בגין מימוש המרכז המסחרי פילזן פלאזה אשר הוכרו ברבעון המקביל אשתקד.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]