חוששים מפישר? הדולר היציג נחלש ב-0.4% ונקבע ב-3.796 ש'

האירו ירד בכ-0.2% ושערו היציג נקבע ב-5.431 שקלים ■ בנק ירושלים: "קיטון בתיאבון לסיכון יקל מאד על מלאכת בנק ישראל באשר להתערבותו בשוק המט"ח; ייסחר השבוע ב-3.778-3.831 שקלים"

האם בנק ישראל קרוב להתערבות נוספת במסחר הבין בנקאי במט"ח? נראה כי כך לפחות העריכו היום סוחרי המט"ח במסחר הבין-בנקאי בזירה המקומית, כשהדולר נסחר היום מתחת ל-3.8 שקלים, והתקרב בכך לשער שבו רכש לאחרונה הבנק המרכזי דולרים - 3.785, לפני שבוע בדיוק, ויום אחרי העלאת הריבית על השקל.

זהו היום השלישי ברציפות שבו נחלש הדולר ביחס לשקל. המטבע איבד 0.4% מערכו, ושערו היציג נקבע ב-3.796 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע בירידה של כ-0.2% ל-5.431 שקלים, לאחר שמוקדם יותר נסחר בעלייה קלה. יצויין כי היצואנים רוכשים שקלים תמורת דולרים בסוף החודש ובתחילתו, מה שעשוי לתרום את חלקו להתחזקות.

בזירת המט"ח הגלובלית הדולר נסחר בהתחזקות ביחס למטבעות המרכזיים. האירו נחלש מולו ב-0.2% ל-1.4317 דולר, הליש"ט נחלשת ב-0.3% ל-1.6235 דולר. מוקדם יותר בזירה העולמית הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים.

בבנק ירושלים העריכו היום כי בשבועות הקרובים צפוי הדולר להתחזק מול השקל במתינות, בהתאם לעלייתו הצפויה בעולם, וזאת בכפוף לקיטון בתיאבון לסיכון שהתבטא עד היום בעליות בשווי ההון בעולם.

"בתסריט זה אנו דוגלים זה זמן רב, אך הוא ממאן מלהגיע. אך היה ומצב זה יקרום עור וגידים, הוא יקל מאד על מלאכת בנק ישראל באשר להתערבותו בשוק המט"ח". אומר איתן אדמוני, מנהל חדר המסחר במט"ח בבנק. להערכתו, התחזקות הדולר, אם בכלל, תהיה קצרה והוא ישוב להיחלש בטווח הבינוני והארוך. בשבוע הקרוב ייסחר בטווח של 3.778-3.831 שקלים.

[לאתר המט"ח]