חיים שני הבטיח - ומקיים: נייס רוכשת את פורטנט תמורת 73.5 מיליון דולר

לפני כחודש אמר שני ל"גלובס": "יש לנו רשימה של חברות; הנכונות לבצע רכישה היא גדולה יותר" ■ רק אתמול הכריזה נייס על רכישת הקסגון הישראלית תמורת 11 מיליון דולר

"יש לנו רשימת חברות מסודרת שאנו איתן בקשר כל הזמן. כעת המצב יציב יותר, ולכן הנכונות לקחת סיכונים לביצוע רכישה, גדולה יותר". את המילים הללו אמר ל"גלובס" חיים שני, מנכ"ל נייס היוצא, בשלהי יולי האחרון, עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני. כחודש אחד בלבד עבר - ושני מראה כי הוא לא רק מדבר.

חברת נייס , המספקת מערכות הקטלה ואבטחה לשוק האזרחי והביטחוני, מתחילה להזיז את המזומנים שלה ומסתערת על חברות בתחום הביטחון. רק אתמול (ב') הודיעה החברה על רכישת הקסגון (Hexagon) הישראלית תמורת 11 מיליון דולר, וכבר היום היא מכריזה על רכישה נוספת - פורטנט (Fortent), בהיקף 73.5 מיליון דולר. פורטנט תמוזג לתוך אקטימייז, אותה רכשה נייס ב-2007, וזאת במטרה להעמיק את נוכחותה של החברה במניעת פשיעה פיננסית והלבנת הון.

פורטנט מספקת פתרונות תוכנה לניתוח הלבנות הון ומניעת פשעים פיננסיים עבור תעשיית השירותים הפיננסיים והיא משרתת לקוחות מוכרים בעולם הפיננסי, כדוגמת ברקליס, JP מורגן ורויאל בנק אוף סקוטלנד. לשתי החברות חפיפה קטנה של לקוחות והן מייצרות למעשה טכנולוגיות משלימות, כך שהמיזוג בין השתיים מתבקש מבחינתה של נייס. החברה מעריכה כי עסקיה של אקטימייז יחצה את ה-100 מיליון דולר ב-2010. העסקה אמורה לתרום לשורת הרווח של נייס החל מהרבעון הראשון של 2010.

"באמצעות השילוב שבין פורטנט ועסקי אקטימייז אנו מחזקים את האסטרטגיה של נייס להיות חברה בעלת עוצמה בתחומי הניתוח האנליטי לכל רוחב הארגון עבור תעשיית השירותים הפיננסיים", אומר המנכ"ל היוצא חיים שני, והוסיף כי הרכישה תמצב את החברה "בעמדה מצוינת לסייע ללקוחותינו, הכוללים אלפי מוסדות פיננסיים גלובליים, לענות על הגל הצפוי של רגולציות חדשות".

רצונה של נייס להעמיק את הנוכחות בתחום הביטחון מובן למדי. פלח השוק הביטחוני מהווה כרבע מהכנסות החברה. ברבעון השני של השנה ירדו ההכנסות מתחום זה ב-9.6% והעיבו על תוצאות החברה. נכון לסוף הרבעון השני ישבה נייס על מזומנים בהיקף 559 מיליון דולר, כך שעם הרכישות האחרונות קופת המזומנים הצטמקה בהתאם.

המטה של פורטנט ממוקם בניו-יורק והיא נוסדה ב-1993 תחת השם "SearchSpace". החברה הייתה מבין החלוצות בתחום של מודלים סטטיסטיים למניעת הלבנת הון פתרונות החברה מומלצים על-ידי איגוד הבנקים האמריקני (ABA). השילוב של אקטימייז ופורטנט יאפשר לחברה הממוזגת להציע פתרונות הכוללים מניעה בזמן אמת של הונאות בפעילויות הקשורות לתשלומים, בנקאות ולפעילות עובדים; הטיית שוק ומעקב אחר סחר בניירות ערך; וכן ניהול אירועים וחקירות בארגון.

נייס נסחרת בת"א ובוול סטריט לי שווי של 1.6 מיליארד דולר. את הרבעון השני של השנה, שהיה גם הרבעון המלא של חיים שני בטרם יפנה את כס המנכ"לות לזאבי ברגמן, סגרה החברה בעלייה של 1% בהכנסות ל-140.5 מיליון דולר ועלייה קלה ברווח הנקי ל-11.6 מיליון דולר.