תוצאות ביניים חיוביות בניסוי של בריינסווי - המניה מזנקת 9%

מוצר הפרקינסון נסבל ללא תופעות לוואי ■ בנוסף, נצפו שיפורים במדדים מוטוריים מסוימים, אך בשל המספר הקטן של המטופלים והשוני ביניהם קשה להעריך את משמעותם הקלינית

חברת בריינסוויי שפיתחה טיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות באמצעות גירוי מגנטי של עומק המוח, הודיעה הבוקר (ג') כי היחידה להפרעות תנועה במרכז הרפואי שיבא תל השומר הודיעה לה על תוצאות ביניים לניסוי שהיא מבצעת להערכת היעילות והבטיחות של סליל H-Coil מסוג H-PD של החברה בטיפול בחולי פרקינסון,

הניסוי מתבצע במתכונת double blinded הכולל שימוש במכשיר דמה ביחס לקבוצת ביקורת. בניסוי נבדקת השפעת טיפול ב-DTMS על תיפקודים מוטורים וקוגניטיבים של חולי פרקינסון,-תוך השוואה בין קבוצות חולים שקיבלו טיפול במשך חודש ימים ב-H-Coil מסוג H-PD בתדירות גבוהה מעל הקורטקס המוטורי והפרה-פרונטלי, לעומת חולים שקיבלו טיפול בסליל דמה.

קבוצת חולים נוספת קיבלה טיפול בסליל מסוג H-PD בתדירות נמוכה מעל הקורטקס המוטורי ובתדירות גבוהה מעל הקורטקס הפרה-פרונטלי. עד כה סיימו 9 חולים טיפול בתדירות גבוהה (בשני אזורי הגרוי), עוד 10 חולים טיפול בסליל דמה (קבוצת ביקורת) ו-8 חולים טיפול בתדירות נמוכה באיזור המוטורי וגבוה באיזור הפרה-פרונטלי.

מניתוח ראשוני של תוצאות ביניים עולה כי הטיפול נסבל ללא תופעות לוואי, למעט כאבי ראש קלים וחולפים אצל חלק מהמטופלים. כמו כן, נצפו שיפורים במדדים מוטוריים מסוימים, בעיקר בקבוצה שקיבלה טיפול בתדירות נמוכה מעל הקורטקס המוטורי. בהתאם לדיווח שקיבלה בריינסווי ממרכז רפואי שיבא, שיפורים אלו היו מובהקים באופן סטטיסטי, אולם בשל המספר הקטן של המטופלים והשוני ביניהם קשה להעריך את משמעותם הקלינית.

לשם כך מתכוונן מרכז שיבא להמשיך בניסוי ולנסות לאתר את נקודות הגירוי והפרמטרים שיביאו לתגובה מיטבית.

נזכיר כי לפני כחודש סיימה החבר ניסוי בדיכאון עמיד לתרופות בבתי החולים הדסה ובאר יעקב. במקביל, הודיעה שתחל בקרוב בניסוי רב-מרכזי, כלומר במספר מרכזים רפואיים ברחבי העולם בו-זמנית, גם בהתוויה של דיכאון.