מנכ"ל חדש לסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי: ירון קריסי

קריסי, בן 44, בעל תואר בהנדסה אזרחית, נחשב למינוי מפתיע בחברה הקבלנית, לאחר ששימש בעבר כמהנדס חברת אדמה, הפועלת בחו"ל, ובעבר ניהל את חברת הנדל"ן אשל הירדן

ירון קריסי מונה השבוע לתפקיד מנכ"ל חברת סולל בונה תשתיות מקבוצת שיכון ובינוי . קריסי, בן 44, בעל תואר בהנדסה אזרחית, נחשב למינוי מפתיע בחברה הקבלנית, לאחר ששימש בעבר כמהנדס חברת אדמה, הפועלת בחו"ל, ובעבר ניהל את חברת הנדל"ן אשל הירדן. על פי הערכות, מטרת המינוי היא בין השאר לסלול את דרכה של החברה גם לתחום היזמות.

גורמים בענף ציינו כי לקריסי יחסים טובים עם עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי, בעיקר מעברו של קוטלר כמנכ"ל חברת דניה סיבוס.

כזכור, לאחרונה פורסם כי יהושע רפפורט שכיהן ב-4 השנים האחרונות כמנכ"ל סולל בונה תשתיות סיים את תפקידו, לאחר למעלה מ-33 שנים בקבוצה, ככל הנראה על רקע חילוקי דעות עם קוטלר.

סולל בונה תשתיות הינה הזרוע הביצועית בישראל של שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון. החברה מתמקדת במיזמי הנדסה אזרחית, עבודות בנייה רחבות היקף, מבני תעשיה והייטק, תחנות כח, בתי מלון, בתי חולים, סלילת שדות תעופה, תשתיות כבישים, גשרים ומבני ציבור וכן בפרויקטים לאומיים של תחבורה, תשתיות ואיכות סביבה. עם לקוחות החברה בארץ נמנים משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וכן רשויות מקומיות. בין היתר מבצעת החברה את פרויקט כביש חוצה ישראל (קטע 18), את פרויקט מנהרות הכרמל ומתקן התפלת המים בחדרה.

לא מן הנמנע, כי המהלכים האחרונים בשיכון ובינוי, הכוללים כאמור גם פזילה רבה יותר לתחום היזמות, מנסים לנצל את הואקום השורר כעת בענף, לאור היחלשות החברות המתחרות (בראשן אפריקה ישראל) ומצוקת האשראי בענף, שמשפיעה פחות על קבוצת אריסון.