פשרה: רואי חשבון שלא שילמו את חובם ל-2009 יוכלו להצביע בבחירות ללשכה

הפשרה שגובשה שמה סוף למחלוקת על זכות ההצבעה בבחירות ללשכת רוה"ח ■ מדובר בלמעלה מ-1,500 רו"ח, בעיקר מהמשרדים הגדולים שהפסיקו בשנה האחרונה לממן את דמי החבר לרוה"ח המועסקים אצלם

סוף למחלוקת בנושא זכות ההצבעה בבחירות ללשכת רו"ח: על פי הסכם פשרה שגובש בין המחנות, גם חברי לשכה שלא שילמו את חובם לשנת 2009, יוכלו להצביע בבחירות הקרובות, המתקיימות ב-15 בספטמבר.

הסכם הפשרה גובש בבית הדין העליון של הלשכה, בעתירתו של מחנה גוזמן, בעקבות ההחלטה שהתקבלה בוועד המרכזי של הלשכה, ואשר שללה זכות הצבעה ממי שלא שילמו דמי חבר לשנת 2009. יצויין, כי כבר לפני שבועיים הוצעה לגוזמן הצעה ברוח זו, ואולם מחנה גוזמן סירב אז לקבלה.

מדובר בלמעלה מ-1500 חברים, ובמחנה גוזמן מעריכים, כי חלק הארי של ציבור החברים שלא שילמו את דמי החבר, נמנים על מצביעיו. זאת מאחר שמדובר בעיקר ברואי חשבון מהמשרדים הגדולים, שהפסיקו בשנה האחרונה לממן את דמי החבר לרואי החשבון המועסקים אצלם.

כתנאי להצבעה, יתחייבו החברים לחתום על מכתב התחייבות, לפיו יפרעו את דמי החבר לשנת 2009 עד לסוף חודש מארס. מי שלא שילמו את חובם לשנת 2008, יידרשו לפרוע אותו עד ליום הבחירות.

ממחנה גוזמן אומרים כי הצעת הפשרה שגובשה היא משופרת לעומת ההצעה הקודמת, שכן היא כוללת פריסת תשלומים והטבות. ממחנה מנירב נמסר בתגובה: "ההצעה שגובשה בפשרה הוצעה כבר לפני שבועיים על-ידי עופר מנירב ונדחתה שוב ושוב על-די מחנה גוזמן. השופטים הביעו פליאה מדוע מחנה גוזמן אינו מסכים להצעה זו. רק לאחר שהבינו במחנה גוזמן כי אין להם ברירה הסכימו, כאמור, לקבל את הצעת הפשרה. הלשכה והוועד המרכזי הם המנצחים כאשר נקבע במפורש שזכויות וחובות הולכות יד ביד ומי שרוצה לממש את זכותו להצביע יצטרך לשלם את חובותיו".