בשורה טובה לכי"ל: K+S צופה זינוק של 50% במכירות האשלג

יצרנית הדשנים הרביעית בגודלה בעולם צופה התאוששות בשוק האשלג: "הביקושים העולמיים יזנקו לשיא של 60 מיליון טון אשלג בשנה עד 2013, המכירות יזנקו ל-6 מיליון טון אשלג ב-2010"

מפיקת האשלג הגרמנית K+S ויצרנית הדשנים הרביעית בגודלה בעולם צופה זינוק של 50% במכירות האשלג ב-2010, כשהיא מעריכה התאוששות בביקושים העולמיים למינרל, מהשפל שנרשם בתחילת השנה. "הביקושים העולמיים יזנקו לשיא של 60 מיליון טון אשלג בשנה, עד 2013". אמרו בחברה. "אנחנו מוכנים להגיב לשינויים בביקושים מיד כשיגיעו".

יצרנית הדשנים, שבין מתחרותיה העיקריות נציין את פוטאש , מוזאיק ואגריום , וגם כי"ל המקומית, מעריכה כי המכירות יזנקו ל-6 מיליון טון אשלג, לעומת תחזית קודמת למכירות של 4 מיליון טון. לדבריו של נורברט סטיינר, מנכ"ל K+S.

החברה זקוקה להגברת ההזמנות מסין, יבואנית האשלג הגדולה בעולם, לאחר שצמצום ההזמנות ממנה גררה את החברה הגרמנית להפסד ברבעון השני של 2009, הראשון מזה 6 רבעונים - של 44.3 מיליון אירו, לעומת רווח של 231 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.

סין, שזקוקה ל-10 מיליון טונות אשלג בשנה, צפויה להיקלע למחסור במלאים, כשהתוצרת המקומית במדינה ירדה ל-3 מיליון טון, לצד מלאים מוערכים של 2.7 מיליון טון. "המלאים שסין צברה לא יכולים לספק את הביקושים המקומיים שם, אך כרגע היא לא בתוך השוק, אולי מפני שהיא חושבת שהמלאים יספיקו, או שפשוט היא נוקטת בגישה שהמתנה לשנה הבאה תשפר את יכולות המיקוח שלה". אמר סטיינר.

על רקע הגישה של צרכני האשלג הגדולים, של "נחכה ונראה", מחירי האשלג צנחו ביותר מ-50% מאז השיא שנרשם אשתקד, בו טון אשלג נמכר תמורת אלף דולר.

נזכיר, כי רק לפני כשבועיים K+S הזהירה בדו"חות הרבעון השני, כי הביקוש לדשנים בקרב חקלאים באירופה, המהווים כשני שלישים מקהל הלקוחות של החברה, עדיין נמוך מהרגיל. K+S צפתה ירידה משמעותית בהיקף המכירות וכי המחצית השנייה של 2009 תמשיך להיות קשה, כשמחירי האשלג ימשיכו לרדת. לגבי השנה הבאה, החברה צפתה תפנית, כשב-2011 מחירי האשלג עשויים לחזור לרמות הרגילות.