מגדל לא תשקיע בפרטנר: אילן בן-דב צפוי לחפש משקיע חלופי

מגדל היתה אמורה לרכוש 1.5% ■ נמשך המו"מ עם מזרחי-טפחות על השקעה של 2% במניות פרטנר ■ בשבוע שעבר מכר בן-דב 4.99% מהמניות לבנק לאומי

חברת הביטוח מגדל לא תיכנס כשותפה לעסקת פרטנר, כך נודע ל"גלובס". המו"מ בין אילן בן דב, רוכש פרטנר , למגדל בניהולו של יונל כהן, לא עלה יפה ובניגוד לפרסומים קודמים, מגדל החליטה שלא לרכוש 1.5% ממניות פרטנר. ראש תחום ההשקעות במגדל היא ענת לוין. לא ניתן היה לקבל את תגובת סקיילקס לידיעה.

מו"מ מתקדם

בן דב ממשיך במו"מ מתקדם עם מזרחי טפחות, וההערכות הן כי מו"מ זה עומד לפני סיום. מזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, צפוי לרכוש 2% ממניות פרטנר תמורת 206 מיליון שקל ולפי המחיר אותו ישלם בן דב להאצ'יסון - 67 שקל למניה. מאחר שבן דב הצהיר כי בכוונתו להכניס שותפים עד שיעור של 8.5% מהמניות, ההערכות הן כי במקום מגדל ינסה בן דב להכניס גוף אחר.

בן דב רוכש את פרטנר דרך סקיילקס שבשליטתו. בשבוע שעבר מכר בן דב 4.99% מהמניות לבנק לאומי, כאשר הבנק קיבל בנוסף אג"ח להמרה של סקיילקס. מזרחי טפחות ולאומי הם הבנקים שמממנים לבן דב את העסקה. לאחר הכנסת השותפים יעמוד שיעור האחזקה של בן דב במניות פרטנר על 42.8%.

המימון הנדרש לעסקה לאחר הכנסת השותפים הוא 4.4 מיליארד שקל. בן דב יממן את העסקה באמצעות הון עצמי של 926 מיליון שקל שיהווה 21% מהמימון. היתרה תהיה דרך מימון בנקאי (1.3 מיליארד שקל), הלוואה מהאצ'יסון (1.15 מיליארד שקל), ואג"ח.

ישעבד 30%

מחר (ד') צפויה סקיילקס לצאת בהנפקת אג"ח בסך של כמיליארד שקל למימון חלק מהעסקה. בן דב מתכוון לשעבד 30% ממניות פרטנר, ולהשאיר בידו 13% מהמניות כמניות חופשיות משעבוד.

עוד בכוונתו להחזיר את כל המימון הבנקאי עד סוף 2010 באמצעות דיבידנדים שתחלק פרטנר. לפי התוכנית שהציגה סקיילקס, תחלק פרטנר בשנת 2010 דיבידנד בסך 2.5 מיליארד שקל ומדי שנה דיבידנד של 1.1 מיליארד שקל.