הדולר ירד ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.796 שקלים

האירו היציג התחזק ב-0.3% ל-5.429 שקלים - הריבית בגוש האירו הותרה על כנה ■ הפרוטוקולים של ה'פד': ההידרדרות הכלכלית הגיעה לסיומה וההתאוששות תצבור תאוצה ב-2010

הדולר נסחר היום (ה') בהיחלשות מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.796 שקלים, ירידה של 0.29%. ובעוד המסחר בדולר המשיך להתנהל בצמוד לרף ה-3.8 שקלים, האירו היציג התחזק מול השקל ב-0.3% ונסחר ברמה של 5.429 שקלים כשברקע הבנק המרכזי בגוש האירו החליט כצפוי להותיר את הריבית על 1%. ברקע למסחר עומדים גם דיווחים בתקשורת הזרה לפיהם סין מתכננת לגוון את יתרות המט"ח שלה, מה שמחליש את הדולר בעולם.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש בכ-0.3-0.6% מול האירו והליש"ט בשל כוונת סין לרכוש אג"ח של קרן המטבע הבינלאומית בהיקף 50 מיליארד דולר. אין זו הפעם הראשונה שסוגיה זו עולה על הפרק, שכן בחודשים האחרונים מסרו גורמים בסין כי בכוונתם לרכוש אג"ח של קרן המטבע כדי לגוון את יתרות המט"ח. עם זאת, הפעם לא מדובר בהצהרות בלבד אלא בפעולה של ממש. קרן המטבע מסרה כי גם ברזיל ורוסיה אותתו כי בכוונתן לרכוש אג"ח של הקרן בהיקף 10 מיליארד דולר, מה שצפוי לפגוע עוד יותר בדולר.

בינתיים בארה"ב, מעיון בפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה בארה"ב עולה, כי בכירי ה'פד' בטוחים שההידרדרות הכלכלית הגיעה לסיומה וההתאוששות הכלכלית תצבור תאוצה ב-2010. עם זאת, חסרות אינדיקציות על מנת להבין מתי תחל הצמיחה ומה יהיה חוזקה של ההבראה הכלכלית. הרבה תלוי, לדעת ה'פד', בהתנהגות הצרכנים האמריקנים אל מול נזקי המיתון. החשש הוא כי ההתאוששות, ככל שתתרחש, תהיה שבירה ונתונה לזעזועים.

בשוק המט"ח המקומי הדולר נסחר לכל אורך היום ביציבות כאשר קרנות הגידור ממשיכות לבחון את בנק ישראל, אשר בחודש האחרון התערב בשוק סביב רמה של 3.785 שקלים לדולר. בשוק ממתינים בדריכות גם לפרסום נתוני התעסוקה מחר (ו') בארה"ב. הנתונים צפויים להצביע על גריעה של 225 אלף מקומות עבודה בחודש אוגוסט, שיפור לעומת גריעה של 247 אלף משרות ביולי. במקביל, שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לעלות מעט ל-9.5% מ-9.4% ביולי.