נשיא נוקיה בביקורת על ה-iPhone: "מכשיר אחד לא מתאים לכולם"

אולי פקה קלאסבו צופה כי החברה תגיע ל-300 מיליון משתמשים בשירותים עד 2012 ■ מתכנן להפוך את נוקיה לרשת החברתית הגדולה בעולם: "זה ייקח זמן, אבל אנחנו בדרך"

"נוקיה הופכת לחברת שירותים כאשר הטכנולוגיה היא האמצעי ולא המטרה", כך הכריז אתמול (ד') נשיא החברה אולי פקה קלאסבו, במסגרת פתיחת הכנס השנתי שלה נוקיה וורלד. קלאסבו אמר אתמול כי המטרה של נוקיה היא להפוך את המכשיר לחלק אינטגרלי מחייהם של כל המשתמשים ובמטרה לחבר כמה שיותר לקוחות לכמה שיותר שירותים.

קלאסבו הודה שהתוכנית של נוקיה להרחיב את הפורטל הסלולרי שלה OVI אינו תופס במהירות שמצפים מחברה בסדר גודל כמוה, אך הדבר אינו מרתיע אותה משום שפלטפורמה כזו לא תופסת ביום אחד אלא נדרשת לה סבלנות.

הוא הדגיש כי המטרה של החברה היא להפוך את מאות מיליוני הלקוחות שלה לרשת חברתית אחת על גבי ה-OVI, שתספק מגוון של שירותים סלולריים, וכי הוא צופה שהחברה תגיע ל-300 מיליון משתמשים בשירותים אלה עד 2012.

בדבריו, ניכר היה שהוא מותח ביקורת על אפל ועל כך שהחברה מייצרת מכשיר אחד לשכבה אליטיסטית של משתמשים, זאת בניגוד לנוקיה שמייצרת במסות ומנסה להתאים את המכשירים שלה לשימושים השונים ולצרכים של הלקוחות שלה. "מכשיר אחד לא מתאים לכולם", אמר בהתייחסו לאייפון.

"כבר עכשיו יש לנו 55 מיליון משתמשים פעילים בשירותים של נוקיה שמורידים יישומים, מעדכנים תוכנות, מאזינים למוזיקה נעזרים במפות שלנו ובשירותי האימייל. אנחנו הראשונים שגילינו את הפוטנציאל של הניידות ומה שהיא מסוגלת לחולל בחיינו ודוגמה לכך היא היישומים כמו הגישה לשירותים פיננסיים", אמר.

קלאסבו הכריז על הרחבת שיתוף הפעולה עם פייסבוק כך שמי שגולש במפות ובשירותי הניווט של נוקיה יכול לקבל עדכונים דרך פייסבוק על החברים שלו, כמו למשל היכן הם נמצאים. "אנחנו רוצים להגיע לכל אדם על כדור הארץ", אמר.

מהפיכת הצרכנים

הנסי ואנג'וקי, סגן נשיא לענייני שווקים, אמר בכנס שהחברה הסתמכה מדי על טכנולוגיה אבל היום היא משתנה והופכת להיות חברת שירותים. "צרכנות זה הקונספט שלנו", אמר ונג'וקי, "המהפך שאנחנו עושים זה שאנחנו מתחילים להקשיב יותר ויותר לצרכנים שלנו ולמה שהם צריכים. קיבלנו למשל ביקורות על מכשיר הדגל שלנו ה-N97 ואנחנו מתקנים זאת ומיישמים לקחים בזמן שיא. זו הסיבה שאנחנו משיקים את המכשיר N97 MINI שהוא יותר קטן ויש בו שיפורים בתוכנה ובחומרה כאחד".

ונג'וקי דיבר על נתח השוק של החברה במכשירים החכמים ואמר שאין לה מתחרים משום שהחברה השכילה להתמקד בשלוש קטגוריות: טלפונים סלולריים, טלפונים חכמים ומחשבים ניידים. כך למשל ה-N97 הצליח למכור שני מיליון יחידות בתוך שלושה חודשים בלבד. ה-5800 שהיה מסך המגע הראשון של החברה מכר 8 מיליון מאז הושק לפני פחות משנה.

נוקיה השיקה היום סדרה חדשה של מכשירי מוזיקה תחת הקטגוריה X והשיקה שני מכשירים שנקראים X6 ו-X3 שיהיו הראשונים בסדרה שתומכת בחנות המוזיקה של נוקיה המאפשרת לשמוע מיליוני כותרים מכל העולם שיאוחסנו במכשירים שמגיעים עם זיכרון של 32 ג'יגה ביט.

הכותב היה אורח החברה בשטוטגרט, גרמניה.