נוסטלגיה תל-אביבית

"אחוזת בית - תל-אביב הקטנה", בכורה: הערב, ה' 2.9, 20:30, אולם 1, התיאטרון הקאמרי ת"א

כבר שלוש שנים שהתיאטרון הקאמרי מריץ בהצלחה עצומה מופעי הצדעה מוזיקליים לפועלם של מיטב היוצרים בארץ, שהחלו בפועל כמופעי הצדעה ליוצרים שהיו תושבי העיר תל-אביב או כתבו את מיטב שיריהם בהשראתה. אין פלא שבמלאת מאה שנים ליסוד העיר, הקאמרי היה התיאטרון העירוני המזוהה איתה שהחליט להפיק מופע חגיגי, שבמהלכו יבצעו מיטב השחקנים והזמרים משירי תל-אביב הישנה והטובה.

את המופע "אחוזת בית - תל-אביב הקטנה" ערך וביים אבי גז, בניהולו המוזיקלי של יוסי בן-נון. לב האירוע יהיה, כאמור, שירים שליוו את התפתחותה של אחוזת בית הקטנה בחולות צפונית ליפו, והפיכתה ללב התרבותי של מדינת ישראל המתחדשת והעיר שבה כתבו משוררים כמו נתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, יעקב אורלנד, אלכסנדר פן, לאה גולדברג, חיים חפר, יעקב שבתאי ונעמי שמר שירים שהפכו לפסקול תקופה, במיוחד אחרי ששודכו ללחנים של מרדכי זעירא, נחום נרדי, משה וילנסקי, סשה ארגוב, יוחנן זראי ועוד רבים.

תקצר היריעה מלפרט את כל שירי המופע, אבל על קצה המזלג: "אלימלך", "בכרם תימן", "גן השקמים", "זוהי יפו", "טיטינה ואפרים", "בחולות", "עיר לבנה", "עם רדת יום", "בין פרחי הגן", "יד ענוגה", "שיר הנמל", "הבו לבנים" ועוד ועוד. בקיצור, חגיגה נוסטלגית ללא בושה.

רשימת משתתפי "אחוזת בית - תל-אביב הקטנה" כוללת את אבי טולדנו, עדי כהן, מומי לוי, רמה מסינגר, גלית גיאת, בועז מעודה, מירה עווד, חנה מרון, ענת סלונים וגיל קפטן, לצד נבחרת צעירי הקאמרי המונה את יעל בדש, טל בלנקשטיין, אילנית גרשון ועוד רבים. נתן דטנר מנחה.

עקרונית המופע מיועד לעלות עשר פעמים בלבד ולסיים את דרכו על הבמות בסוף נובמבר, אך לא מן הנמנע שהצלחה מסחררת תוביל לקביעת תאריכים נוספים, כי הרי בישראל בכלל ובתל-אביב בפרט הנוסטלגיה היא קלף מנצח.