"הושגה פריצת דרך בהסדרת פיקוח השכר באוניברסיטאות"

(עדכון) כך פירסם היום האוצר ■ יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות הזהיר את שר האוצר: "תהיה בעיה לפתוח את השנה" על רקע הקשיים התקציביים של האוניברסיטאות ■ "המצב של האוניברסיטאות הוא הקשה בכל תולדות המדינה אנו במצב של להיות או לא להיות"

"יש בעיה תקציביות וכעת קשה לחשוב איך אפשר להתחיל את שנת הלימודים" כך אמר היום (ה') אהרון בן זאב, יו''ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור''ה) לשר האוצר, יובל שטייניץ, במפגש שהתקיים היום בבניין משרד האוצר בתל אביב.

במפגש, המיועד לפתוח דף חדש ביחסים בין האוצר לבין האוניברסיטאות לרבות בנושא פיקוח על השכר במוסדות הללו, השתתפו גם ראשי האוניברסיטאות והממונה על השכר באוצר, אילן לוין. נזכיר כי האוצר דורש לקבל מידע מלא על תנאי ההעסקה באוניברסיטאות ולהתאים אותם לשאר המגזר הציבורי.

בן זאב הדגיש כי גם ור''ה בעד שקיפות מלאה בנושא שכר, אך במקום להתרכז בסוגיית חריגות השכר הקשות שהתגלו בשנים האחרונות באוניברסיטאות, העדיף בן זאב להתרכז במשבר הכספי וכאמור, רמז על אפשרות כי גם הפעם, שנת הלימודים באוניברסיטאות לא תיפתח בזמן:"המצב של האוניברסיטאות הוא הקשה בכל תולדות המדינה אנו במצב של להיות או לא להיות. שר האוצר הסביר כי הוא רואה חשיבות רבה בהשכלה הגבוהה אך מנגד פיקוח על השכר באוניברסיטאות הוא חיוני כמו בכל שאר הגופים הציבוריים.

באוצר הגדירו את המפגש כ"קירוב לבבות" וזאת על רקע המתח הקיים בין שני המוסדות ובעיקר בין האוצר לבין אוניברסיטת בר-אילן, שמסרבת להכיר בסמכות הממונה על השכר ולהעביר אליו מידע. כתוצאה מכך הוחלט כבר לפני חודשיים לנקוט בעיצומים כספיים נגד אותו מוסד: שר האוצר הורה לחשב הכללי לקצץ אץ תקציבה החודשית של בר-אילן ב-15%, שיעור שילך ויגדל עד שהממונה על השכר לא יקבל את מלוא המידע לגבי תנאי העסקה במוסד זה.

בסיום הפגישה פרסם משרד האוצר הודעה כי בפגישה של שר האוצר עם נשיאי אוניברסיטאות המחקר ויו"ר ות"ת, "הושגה פריצת דרך באשר להסדרת הפיקוח על השכר באוניברסיטאות. הצדדים מסכימים על הצורך לשמור על כוח אדם איכותי באוניברסיטאות, תוך הקפדה על מינהל תקין ושקיפות מלאה של נתוני השכר של כל האוניברסיטאות".