ארגון עדאלה קורא לנורווגיה לחסל החזקותיה באפריקה ישראל

עדאלה ניו-יורק בירך את נורווגיה על החלטתה לחסל ההחזקה באלביט וקורא לה למכור את מניות אפריקה ישראל שברשותה, שמסתכמות בכ-700 אלף אירו

לאחר ההיפרדות מאלביט מערכות , האם נורווגיה תחסל את החזקותיה גם בחברת אפריקה ישראל ? בראיון לסוכנות הידיעות האיטלקית Adnkronos International בירך ארגון עדאלה ניו-יורק את נורווגיה על החלטתה לחסל את החזקותיה באלביט מערכות בגלל מעורבותה בגדר ההפרדה וקורא לנורווגיה למכור את כל החזקותיה בחברה אחרת - אפריקה ישראל של לב לבייב.

הארגון מקדם קמפיים אנטי-ישראלי בעולם ובירך את נורווגיה. אנדרו קאדי מעדאלה ניו-יורק אמר ל-AKI, כי "נורווגיה תרמה ניצחון חשוב לחרם, חיסול השקעות וסנקציות נגד ישראל". קאדי התגאה בכך שעדאלה ניו-יורק קיים כנס בו הודגשה מעורבותה של אלביט מערכות בגדר ההפרדה וכן הודגשה מעורבות החברה בבניית גדר הגבול בין ארה"ב ומקסיקו.

מכאן ממשיך קאדי ליעד הבא - אפריקה ישראל. הוא קרא לנורווגיה לחסל את השקעותיה בחברה וכינה אותה "מפרה בוטה של החוק הבינלאומי ותורמת משמעותית לבנייה הישראלית בהתנחלויות". נזכיר כי אפריקה מעורבת בבנייה בהתנחלויות, כדוגמת הבנייה במעלה אדומים.

לפי נתוני הבנק המרכזי של נורווגיה, המדינה מחזיקה במניות אפריקה בהיקף 772 אלף אירו. קרן הפנסיה של נורווגיה, שחיסלה את ההשקה באלביט, מנוהלת על-ידי הבנק המרכזי במדינה והיא פועלת לפי כללים אתיים שמגדיר משרד האוצר. בעבר חיסלה הקרן השקעות בחברות שעסקו בפיתוח נשקים גרעיניים, חברות שהזיקו לסביבה וחברות שפגעו בזכויות אדם או בזכויות עובדים.

"איננו רוצים לממן חברות שתורמות באופן ישיר לאלימות ולהפרה של החוק הבינלאומי", אמרה אתמול (ה') שרת האוצר הנורווגית קריסטין הלוורסן בהתייחס להחלטה לחסל ההחזקה באלביט. "חופש התנועה של האנשים החיים בשטחים הכבושים הוגבל באופן בלתי מתקבל על הדעת". הלוורסן ידועה בעמדותיה האנטי-ישראליות ולאחר מבצע "עופרת יצוקה" היא השתתפה בהפגנה נגד ישראל בה נקראו קריאות גנאי כגון "מוות לישראל" ו"מוות ליהודים".