עוד 5 בנקים ששווי נכסיהם 1.1 מיליארד ד' נסגרו בארה"ב

מספר הבנקים שנסגרו עד כה בארה"ב עלה ל-89 ■ ה-FDIC מבטחת פקדונות ב-8,195 מוסדות פיננסיים המחזיקים כ-12.5 טריליון דולר ומפצה את הלקוחות בעד 250,000 ד' לחשבון במקרה של קריסת הבנק המבוטח

כמדי יום שבת במהלך החודשים האחרונים, היום דיווחה הרשות לפיקוח על ביטוח פקדונות בארה"ב (FDIC) המשמשת גם ככונסת הנכסים של בנקים בארה"ב על סגירתם של 5 בנקים נוספים בארה"ב, מה שמביא את מספר הבנקים שנסגרו עד כה בארה"ב ל-89.

שווי הנכסים הכולל של הבנקים שנסגרו הלילה עומד על 1.1 מיליארד דולר והיקף הפיקדונות בהם מסתכם בסך כולל של 982 מיליון דולר. סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות הקרן לביטוח הפיקדונות כ-401 מיליון דולר.

חמישת הבנקים שקרסו הלילה היו אינבנק ופלטינום קומיוניטי בנק ממדינת אילינוי, ונטוס בנק מאיווה, פירסט בנק ממיזורי ופירסט סטייט בנק מאריזונה.

נציין כי במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.

416 בנקים המחזיקים בנכסים בסך כולל של כ-300 מיליארד דולר לא הצליחו לעמוד בתנאי הדירוג שמפעילה ה-FDIC המתייחסת לאיכות הנכסים, הנזילות ורווחיות ברבעון השני, זהו המספר הגדול ביותר של בנקים שאינם עומדים בתנאים מאז יוני 1994, כך דיווחה הרשות בחודש שעבר.

ה-FDIC מבטחת פקדונות ב-8,195 מוסדות פיננסיים המחזיקים בנכסים בהיקף של 12.5 טריליון דולר ומפצה את הלקוחות בעבור פקדונותיהם בעד 250,000 דולר לחשבון במקרה של קריסת הבנק המבוטח. על רקע הגידול החד במספר הקריסות במערכת הבנקאות בארה"ב, ירד היקף הפקדונות המבוטחים בקרן של ה-FDIC ל-10.4 מיליארד דולר בסוף יוני לעומת כ-13 מיליארד שהיו בה בסיום הרבעון הראשון והקרן הגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז 1993, כך דיווחה רשות הפיקוח.