62 מיליון הליש"ט האבודים של רומן אברמוביץ'

"הניוז אוף דה וורלד" מדווח כי האוליגרך השקיע את הסכום הנ"ל בבניית אקדמיית נוער מפוארת בצ'לסי, אך אף שחקן צעיר לא הצליח להשתלב בקביעות בקבוצה הבוגרת

לאחר שבשבוע שעבר נודע כי צ'לסי תושעה מפעילות בשוק ההעברות עד ינואר 2011, ב"ניוז אוף דה וורלד" מדווחים היום (א') כי מועדון הכדורגל האנגלי ניצב בפני שוקת שבורה גם בכל הקשור לפיתוח שחקני בית.

על-פי הפרסום, מאז נרכשה הקבוצה על-ידי רומן אברמוביץ' ב-2003, השקיע האוליגרך 62 מיליון ליש"ט בפיתוח אקדמיית הנוער של המועדון. 5 מיליון ליש"ט הושקעו בפיצוי לטוטנהאם עבור העברתו של פרנק ארנסן כסקאוט ראשי וראש מחלקת הנוער של צ'לסי; יותר מ-10.8 מיליון ליש"ט הושקעו ברכישת שחקנים צעירים, ואילו מרבית הכסף בוזבז על בניית אקדמיית נוער מפוארת בקובהאם, מתחם האימונים של הכחולים בלונדון.

למרות ההשקעה הגדולה, האקדמיה עדיין לא הצליחה לייצר שחקן שמשתייך באופן קבוע לסגל של הקבוצה הבוגרת. דוגמא בולטת לכישלון הפרויקט היא בן סהר, שנרכש על-ידי צ'לסי מהפועל ת"א ב-2006 עבור חצי מיליון אירו אך לא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת, הושאל למספר קבוצות עד שנמכר בקיץ האחרון לאספניול עבור מיליון אירו.