פורסטר: יצרניות קוראי הספרים האלקטרוניים יצטרכו להוריד בהרבה את המחיר

המחיר הממוצע שהנסקרים שהשתתפו במחקר היו מוכנים לשלם עבור קורא ספרים אלקטרוני הוא 91 דולר ■ המחיר המקסימלי שהסכימו לשלם עבורו הוא 151 דולר

קוראי הספרים האלקטרוניים, ובראשם הקינדל של אמזון וה-e-Reader של סוני, עדיין יקרים מדי מכדי להפוך למוצרי צריכה המוניים - אלה המסקנות של מחקר שערכה חברת פורסטר.

במחקר שהתפרסם ביום חמישי האחרון מציינת פורסטר כי כיום יכול קהל היעד הפוטנציאלי של קוראי הספרים לבחור גם במכשירים דוגמת טלפונים סלולריים חכמים ונטבוקים, המציעים מבחר יישומים העולה על אלה של קוראי הספרים בתמורה לפחות כסף, ולא ישלמו 300 דולר עבור קורא ספרים המציע קריאת ספרים ומגזינים.

"מכתיבי האסטרטגיה של קוראי הספרים יצטרכו לשנות את צורת המחשבה שלהם", אומרת שרה רוטמן, אנליסטית בפורסטר. רוטמן ציינה גם כי "קוראי ספרים לא יהפכו לעולם להיות מוצר להמונים דוגמת נגני MP3, אבל יש להם פוטנציאל להגיע לקהל רחב".

אנליסטים מעריכים כי המכשיר הפופולרי ביותר בקטגוריה, הקינדל של אמזון, נמכר בכ-2 מיליון יחידות מאז הושק לראשונה בנובמבר 2007. הפופלריות של הקינדל נזקפת בעיקר לזכות המבחר של ספרים אלקטרוניים שמציעה אמזון במחיר של פחות מ-10 דולר.

ה-e-Reader של סוני, שהושק תקופה קצרה לאחר הקינדל, לא הצליח להציב אתגר בפני אמזון. בחודש שעבר הודיעה סוני כי תחל בשיווק קו מוצרים חדש של ה-e-Reader, וכי היא עובדת על הרחבת מאגר התכנים עבורו.

גם קמעונאית הספרים המובילה בארה"ב, רשת בארנס אנד נובל, הודיעה כי תשווק בקרוב קורא ספרים מתוצרת החברה הצעירה Plastic Logic.

כדי לערוך את המחקר תשאלה פורסטר כ-4,700 צרכנים. המחיר הממוצע שהיו מוכנים הנסקרים לשלם עבור קורא ספרים אלקטרוני הוא 91 דולר. המחיר המקסימלי שהסכימו לשלם עבורו הוא 151 דולר.

מחירו של הקינדל הזול ביותר הוא 299 דולר, ואילו מחירו של ה-e-Reader הזול ביותר הוא 199 דולר.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009