חוגגים בקרנות

"אדוני", אומר מארגן האירועים, "אנחנו מדברים על יזמי היי-טק. אין להם מושג מי משחק נגד מי, מתי ולמה"

בקהילת ההון סיכון מקובל, שמדי פעם מתכנסים כל אנשי הקרנות על-מנת לפגוש פנים מוכרות, לנחם זה את זה שהמצב לא ממש נורא, להתפאר בהשקעותינו המוצלחות ולהתפלל שאיש אינו זוכר את השקעותינו האומללות.

כדי לתרום גם אנחנו את תרומתנו הצנועה לקהילה, אנחנו מזמנים אלינו את אורית וארי, המתמחים בארגון אירועים פרטיים ומיוחדים. דיקלה עבדה קשה לשכנע אותם שיואילו בטובם לפנות מסדר יומם העמוס, כדי לדון עמנו בקונספט הראשוני של האירוע שלנו. א' וא' נכנסים אלינו למשרד, פותחים מחשב מק נייד, מפנים את המסך אלינו ומתחילים לגלול בפנינו את הקונספט.

"חשבנו על משהו שונה הפעם", אומרת אורית בעיניים בורקות. "אירוע בסגנון אחר". "גם אני", אני ממהר להסכים, "נמאס כבר מהאירועים הנוצצים, מהניסיון הבלתי פוסק להיות מיוחד יותר"... "אודה לך אם תקשיב לנו עד הסוף", אני ננזף בחומרה, "הכנו לכם מצגת קצרה, שתמחיש את מקוריות המחשבה שלנו ואת הייחודיות בגללה התפרסמנו".

אפילו מילאן הגיעה לישראל

בעוד אני משתתק בהכנעה נלחצים מספר מקשים על המק, ולפתע נגלה לפנינו על המסך אצטדיון רמת גן. "איך ידעתם שאני חובב כדורגל מושבע?", אני אומר בשמחה, "אמנם בלומפילד עדיף, אבל גם האצטדיון הלאומי זכור לטוב".

אורית מרימה ידה לסמן לי שזוהי הפעם האחרונה שאני קוטע את רצף מחשבתם הייחודית, וממשיכה: "אם כן, זהו הסט-אפ - האצטדיון הלאומי. עשרת אלפים מוזמנים, כל נבחרי קהילת ההון סיכון. נזמין גם עורכי דין, רואי חשבון ופוליטיקאים. פה ושם נקשט ביזם שנצליח לשכנע להגיע לאירוע".

"אבל איך נביא יזמים? הם אנשים עסוקים ולא אוהבים לבזבז את זמנם על עוד אירוע נוצץ?", אלי שלנו שואל בחשש, אבל ארי עונה לו בביטול: "זה בדיוק העניין. כאן באה לידי ביטוי היצירתיות המהממת שלנו. נכין הזמנה נפרדת ליזמים, עליה נכתוב שזהו כרטיס חינם למשחק של מילאן נגד נבחרת ישראל".

"אבל זה אירוע הזוי לחלוטין, מי בכלל יאמין להזמנה כזו?", עכשיו ארי מאבד את סבלנותו: "אנחנו מדברים על יזמי היי-טק, אדוני. אין להם מושג מי משחק נגד מי, מתי ולמה. אנחנו די משוכנעים שנוכל לייצר לפחות עשרים יזמים שיבואו לקשט את החגיגה שלכם".

"ובכן, שימו לב", אורית מתלהבת, "הנה האירוע: לילה, האורות באצטדיון נכבים. לפתע, מוזיקה אדירה מסביב, חשבנו על מלחמת הכוכבים. זיקוקי דינור, רעם תופים, ואז מגיע הליקופטר צבוע בצבעי הלוגו שלכם ומרחף מעל האצטדיון. מתוכו משתלשל סולם חבלים ועליו יורד לאיטו יוסי ורדי. הקהל משתולל בהתלהבות, האירוע שלכם מתחיל".

"תגידו, אולי בכל זאת נלך על משהו קצת שונה? חשבתי על הרצאה בנושא היחסים בין משקיעים לבין יזמים, ואיך שני הצדדים יכולים לעבוד בשיתוף פעולה כדי ליצור חברה מצליחה. נגיש משקאות קרים וקצת פיצוחים ונזמין קהל מאוזן של יזמים ומשקיעים. מה דעתכם?".

א' וא' מסתכלים זה על זו ובלי לומר מילה מכבים את המחשב, סוגרים את תיקיהם בתיאום מושלם ופונים לעבר הדלת. ממש לפני צאתם אורית מסתובבת אלינו, ואומרת: "הזהירו אותנו שאתם לא רציניים, אבל לא הקשבנו. אין מצב שנקלקל את שמנו הטוב בגלל אנשים שבכלל לא מבינים איך עובדים בקהילת ההון סיכון בפרט, ובהיי-טק בכלל". *