רשות התעופה לא מאשרת לאל-על לקיים היום טיסה לאילת

כזכור, לאחרונה הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי אל-על תקבל אישור להפעלת קו טיסות פנים-ארצי נתב"ג-אילת ■ למרות שהקו טרם נחנך רשמית, אל-על הזמינה מחר את כלי התקשורת להצטרף לטיסה

רשות התעופה האזרחית לא מאשרת לחברת אל-על לקיים היום (ב') בצהריים טיסה לאילת. כזכור, לפני מספר שבועות הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי חברת אל-על תקבל אישור להפעלת קו טיסות פנים-ארצי נתב"ג-אילת.

החלטה זו עוררה זעם רב בקרב החברות ארקיע וישראייר המפעילות כיום את הקו. החברות טענו כי מתן אישור לאל-על לבצע טיסות בקו זה תחסל אותן כלכלית.

למרות שהקו עדיין לא נחנך רשמית, הזמינה אל-על מחר את כלי התקשורת להצטרף לכלל הנהלת החברה לטיסה בקו נתב"ג-אילת, לפגישה עם נציגי המלונאים בעיר הדרומית ולהצגת תוכנית העבודה של אל-על בקו זה.

לצורך קיום הטיסה, שאמורה היתה להיערך במטוס 737-800 של החברה, נזקקה אל-על לאישור מרשות התעופה האזרחית. אל-על הגדירה בבקשתה את הטיסה כטיסה פרטית, אולם בהתחשב בנסיבות קבע היום מנכ"ל הרשות כי מדובר בטיסה מסחרית - וככזו לא יתאפשר לתת לה אישורי המראה ונחיתה.

חברת אל-על הודיעה כי תפנה עוד הערב (א') לרשות התעופה האזרחית בבקשה ובהבהרה ותבקש שוב לאשר את קיום הטיסה. מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, אמר ל"גלובס" כי כרגע מדובר בבעיית הגדרה סמנטית, וכי הוא מקווה שהטיסה תאושר בכל זאת.