בנק ישראל בדק רכישת משרדים מפוארים ברוטשילד 1 ב-100 מיליון שקל - וחזר בו

כך דווח בגלי צה"ל ■ הנגיד, סטנלי פישר, קיים ביום חמישי שעבר סיור באתר הבנייה של המתחם היוקרתי ■ בנק ישראל: "מדובר בידיעה מגוחכת, ביצה שלא נולדה"

בנק ישראל פתח במשא-ומתן חשאי לרכישת ארבע קומות של משרדים מפוארים במגדל "רוטשילד 1" בתל אביב, תמורת כ-100 מיליון שקל. הנגיד, סטנלי פישר, קיים ביום חמישי שעבר סיור באתר הבנייה של המתחם היוקרתי - על אף שהנהלת הבנק הבכירה נמצאת בעיר רק פעם בשבוע. כך פורסם בגלי צה"ל.

תחילה, קיוו בבנק ישראל למזג את כלל הפעילות בתל-אביב לבניין המרכזי ברחוב לילינבלום - אולם לאחר שהתברר כי אין בו מקום לכל העובדים, החלו שם לבחון ברצינות את חלופת המשרדים היקרים ברוטשילד.

שמאי המקרקעין גלעד המאירי, העריך בראיון לתוכניתנו בוקר טוב ישראל עם גולן יוכפז, כי "בזכות המיקום ורמת הבנייה, המגדל המפואר הוא אפשרות הרכישה היקרה ביותר בתל-אביב".

בנק ישראל מסר בתגובה לגלי צה"ל, כי המגעים שהתקיימו עם יזמי הפרויקט ברוטשילד אחת היו במסגרת לימוד חלופות לאיחוד המבנים של הבנק: "שום החלטה עדיין לא התקבלה, וכל מסירה או קנייה של נכס תתבצע בהתאם לחוק חובת המכרזים".

עם זאת, שעות ספורות לאחר פרסום הידיעה בכלי התקשורת, בנק ישראל נשמע אחרת לגמרי. "הידיעה על מעבר בנק ישראל לרוטשילד 1 כל כך מגוחכת עד שקשה להתייחס אליה ברצינות", נמסר מבנק ישראל. "מדובר בביצה שלא נולדה וביצירת דרמה תקשורתית מופרזת. בנק ישראל בוחן כל העת אפשרויות לשפר את מבני הבנק בירושלים ובתל-אביב וימשיך לעשות כך על פי כל הנהלים והתהליכים המקובלים".

מאוחר יותר פורסם כי בנק ישראל נסוג מכוונתו.