פרופ' שייעץ ליולי תמיר: משרד החינוך מסרב לשלם חלק משכרי

פרופ' דוד חן תובע 467 אלף שקל ממשרד החינוך בטענה כי שכרו לא שולם במשך 14 חודשים: "מדובר בהתנהגות מקוממת וחסרת תום-לב של רשות שלטונית, שנהנתה משירותיו של אדם רב-פעלים מבלי לשלם את שכרו"

פרופ' דוד חן, שהקים את בית-הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב ועמד בראשו שנים ארוכות, תובע בבית משפט השלום בתל-אביב כ-467 אלף שקל ממשרד החינוך, בטענה כי הועסק כיועץ מיוחד על-ידי השרה לשעבר, פרופ' יולי תמיר, אך שכרו לא שולם במשך 14 חודשים.

באמצעות עוה"ד ד"ר רענן הר-זהב ויחיאל שמיר טוען חן, כי בעת ששהה בשבתון באוניברסיטת הרווארד בשנת 2006, הציעה לו השרה תמיר לשמש כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. הוא סירב, אך נענה להצעתה לשמש כיועץ אסטרטגי לענייני חינוך.

פרטי התקשרותו סוכמו בעל-פה, לדבריו, ונקבע כי יקבל 271 שקל ומע"מ לשעה, לפי בסיס של 80 שעות עבודה בחודש, ובסך-הכל כ-21 אלף שקל בחודש. כן סוכם כי הוא יעבוד ממשרדו הפרטי ויהיה זכאי גם להחזר הוצאות נסיעה, כאשר בין הצדדים לא יחולו יחסי עובד-מעביד.

לטענתו, תמיר ואנשי לשכתה הבטיחו לו כי תנאי ההתקשרות יעוגנו בהסכם כתוב. ואולם, בנובמבר 2006 הוא החל בעבודתו עוד בטרם נחתם החוזה, והובהר לו כי החתימה היא עניין פורמלי בלבד.

חן טוען כי לבקשת משרד החינוך ולצורך תשלום שכרו, מדי חודש הוא הגיש דו"חות חודשיים על שירותיו לראש לשכת השרה, אולם שכרו לא שולם, והוא התבקש שוב ושוב להתאזר בסבלנות. הוא המשיך בביצוע המשימות, אך רק בינואר 2008 נחתם החוזה, ונאמר כי הוא חל רק מחודש זה ואילך - ולא על 14 החודשים שקדמו לכך.

"מדובר בהתנהגות מקוממת, חסרת תום-לב ובלתי ראויה של רשות שלטונית, שנהנתה משירותיו של אדם רב-פעלים מבלי לשלם את שכרו", טוען חן.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-09-5667).