רשות השידור תובעת 8.3 מיליון שקל מחברת שפ"מ והבעלים אברהם פרחי

על-פי התביעה, מקור החוב הוא תשלומי מע"מ שלא העבירה שפ"מ לרשות השידור במשך למעלה מ-7 שנים

רשות השידור הגישה לבית משפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 8.3 מיליון שקל נגד חברת שפ"מ (שידורי פרסומות מאוחדים) ונגד בעליה, אברהם פרחי.

על-פי התביעה, מדובר בחוב מצטבר ששפ"מ מסרבת לשלם, על אף פסק דין שנתן בית המשפט העליון בעניין (במסגרת ערעור שהגישה הרשות), ובו חייב את שפ"מ בתשלום מלא של החוב.

שפ"מ היא אחת החברות הוותיקות בישראל בתחום שידורי הפרסומת והפרסום בארץ, והיא מעניקה שירותי פרסום לרשות השידור גם בימים אלה - כחלק ממכרז בו זכתה החברה במתכונת החדשה ב-2003.

על-פי התביעה, מקור החוב הוא תשלומי מע"מ שלא העבירה שפ"מ לרשות במשך למעלה מ-7 שנים. שפ"מ טענה כי אינה חייבת בתשלום, מתוקף היות רשות השידור רשות ממשלתית ולא חברה בע"מ, ולפיכך היא לא יכולה לדרוש תוספת מע"מ.

"שפ"מ החליטה שלא לשלם מע"מ לרשות. רשויות המס חשבו אחרת, והצדדים נפגשו בבית משפט", אומר היום (ב') ל"גלובס" עו"ד עומר גדיש ממשרד כהן, וילצ'יק קמחי ושות', באי-כוחה של רשות השידור. גדיש מוסיף כי פרחי עשה לרשות השידור "תרגיל" כדי להתחמק מתשלום, כשהקים את שפ"מ החדשה - ישות חדשה כביכול שאינה בעלת זיקה לחברה הישנה.

עוד נטען בכתב התביעה כי למרות פניות חוזרות ונשנות ולמרות שבין הצדדים מתקיימים קשרי עבודה עד עצם היום הזה, בחרה שפ"מ להתעלם מהדרישות ומפסק הדין.

בנוסף מבקשת רשות השידור לחייב את המנהל ובעל השליטה, אברהם פרחי, באופן אישי בחובות החברה.

"פרחי טען בשם שפ"מ החדשה כי החברות הן ישויות משפטיות נפרדות, והכל מתוך מטרה להתחמק מפירעון חובה של שפ"מ כלפי רשות השידור", נכתב בכתב התביעה, שם נטען ל"תרמית" ועבירות של "הברחת רכוש" מצדו של פרחי.

"עד ליום הגשת תובענה זו, טרם הושב הסכום האמור לידיה של רשות השידור, ושפ"מ נותרה חייבת לה סכום של 8.3 מיליון שקל. התובעת תטען כי כל פעילותה של שפ"מ וכן נכסיה - בדגש על המוניטין שלה, זכויותיה ועובדיה - הועברו לשפ"מ החדשה, ולמעשה כל קיומה של שפ"מ מתמצה כיום אך בקיומה על גבי הנייר, כמעטה פורמלי לעצם היותה, כביכול, חברה נפרדת משפ"מ החדשה".

אברהם פרחי מסר כי "קיבלנו אתמול את כתב התביעה, עורכי הדין שלנו ילמדו אותה, ונפעל בבית המשפט בהתאם. זה משהו ישן, התנהלות פרשנית על תשלום מע"מ. זה לא מנע מאיתנו לעבוד מול הרשות, ונמשיך לעבוד מולה בעתיד".