משקיע פוטנציאלי נוסף מתעניין בדפי זהב: קרן קלירמארק

הקרן של רז כפרי ואילן לבנון, משקיעה בחברות בעלות חוב בסיכון ■ למרות הגישושים, המו"מ עומד על כנו, לאחר ששני המשקיעים שנותרו - קרן סקיי בשיתוף קרן בראשית, וצביקה בארינבוים - משכו הצעותיהם

משקיע פוטנציאלי נוסף הצטרף למו"מ על רכישת השליטה בדפי זהב, כך נודע ל"גלובס". מסתבר שבעיות המיסוי שהתעוררו אגב המו"מ, לא הפחידו את המתעניינת - קרן קלירמארק של רז כפרי ואילן לבנון.

מדובר לפי שעה בהתעניינות ראשונית בלבד, אך בקרן קלירמארק בחרו היום להכחיש קיומם של מגעים. קלירמארק נוסדה לפני כשנה, במטרה להשקיע בחברות בעלות חוב בסיכון. בראשות הוועדה המייעצת של הקרן עומד יוסי בכר, והמשקיעה הגדולה בה היא מגדל, שהשקיעה בקרן בתחילת חודש יולי כ-60 מיליון דולר.

למרות הגישושים, המו"מ למכירת השליטה בדפי זהב עומד על כנו, לאחר ששני המשקיעים שנותרו במירוץ - קרן סקיי בשיתוף קרן בראשית, וצביקה בארינבוים - משכו לפני כחודש את הצעותיהם. הסיבה הייתה חבות מס על דפי זהב, הנחשבת כחברת אחזקות.

מכשול מיסויי נוסף נגע לעובדה שההשקעה היתה אמורה לכלול המרת חוב למניות, שיוצרת לחברה רווח הון. ההערכות הן, כי גובה המס עשוי לנוע בין כמה עשרות מיליוני שקלים לכ-100 מיליון שקל, מה שמציב שווי נמוך יותר לדפי זהב.

מצב זה העמיד את בעלי האג"ח של החברה בפני שוקת שבורה, כשלאור סוגיית המס מסתמן שדפי זהב שווה הרבה פחות ממה שחשבו. מובן, שסוגיית המס עומדת בעינה גם במקרה של קרן קלירמארק, שהיא כבר המתעניין החמישי ברכישת השליטה.

בתוך כך, נציגות מחזיקי האג"ח, הכוללת את פסגות, כלל ומנורה, עדיין מחפשת יו"ר לדפי זהב, במקומו של איתן אוליאל.

דפי זהב, בניהול ניר למפרט, נקלעה לקשיים לפני כחצי שנה, אז הודיעה לנושיה כי לא תעמוד בהתניות הפיננסיות שנקבעו לחובותיה, ובהתחייבויותיה כלפי הנושים השונים. חובה מסתכם בכ-500 מיליון שקל.