ביקור מוצלח למנכ"ל טאואר בדרום קוריאה: החברה חתמה על 3 חוזים נוספים שטרם דווחו

כך נודע ל"גלובס" ■ החברה תדווח על אחד מהחוזים בתקופה הקרובה, אך לא תדווח על שניים מהם בשל איסור מצד הלקוחות ■ מכירות טאואר בקוריאה עשויות לזנק לעשרות מיליוני דולרים ב-2012 לעומת 2 מיליון דולר בלבד אשתקד - ובכך תהפוך קוריאה לשוק השני בגודלו עבור טאואר

ראסל אלוונגר, מנכ"ל חברת השבבים הישראלית טאואר, יכול לסמן "וי" על הביקור שלו בקוריאה. אלוונגר הגיח לביקור עסקי בדרום קוריאה בשבועות האחרונים, במסגרתו דיווחה חברת השבבים ממגדל העמק על 2 חוזים חדשים. אך כאן לא מסתיימות הצלחות הביקור: ל"גלובס נודע כי טאואר חתמה על 3 חוזים נוספים, אשר אחד מהם ידווח בקרוב באופן רשמי על-ידי החברה והיתר לא ידווחו כלל בשל התנגדות הלקוח לפרסום פרטים על החוזים.

לפני מספר חודשים מינתה טאואר את מייקל סונג למנהל משרד המכירות הארצי של טאואר בקוריאה. מאז השיגה החברה דריסת רגל בשוק זה וחתמה על מספר חוזים משמעותיים, כדוגמת החוזה עם Dongwoon המשרתת לקוחות גדולים כסוני וסמסונג, או החוזה עם חברת האלקטרוניקה הקוריאנית Cesign, שהייתה בזמנו (חודש אפריל) הלקוח הראשון של טאואר בקוריאה.

קשה להעריך בשלב זה את היקף החוזים, אולם ל"גלובס" נודע כי מכירות טאואר בקוריאה צפויות לזנק לעשרות מיליוני דולרים בשנה עד שנת 2012, לעומת מכירות של כ-2 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה. בכך, תהפוך קוריאה לשוק השני בגודלו עבור טאואר, במונחי מכירות, אחרי ארה"ב שמרכזת כ-70% ממכירות טאואר. נראה כי בטאואר מרוצים מההישגים בקוריאה, שכן ל"גלובס" נודע כי החברה מתכננת למנות 3-5 אנשי מנהלה נוספים במדינה כדי להעמיק את הפעילות שם.

כאמור, טאואר תודיע בקרוב על חוזה נוסף בקוריאה, אולם היא לא תדווח על 2 חוזים אחרים שהשיגה במדינה בשל התנגדות הלקוחות עימם היא חתמה על החוזים. קשה לאמוד במדויק את היקפם של החוזים, אולם לפי ההערכות בשוק טאואר מחויבת להודיע על כל חוזה שהיקפו עולה על 15 מיליון דולר, כך שניתן להעריך כי היקפו של כל אחד מ-3 החוזים האמורים הינו פחות מ-15 מיליון דולר.

בתקופה האחרונה נמצאת טאואר בתנופה בכל הקשור להשגת לקוחות חדשים והרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים. תפוקת הייצור במפעלי החברה עלתה, עובדי החברה עוברים אט-אט לעבודה מלאה לאחר שנאלצו לעבוד ב-80% משרה בחודשי המשבר הכלכלי הקשים והחברה אף העלתה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי של השנה. טאואר מצפה לרשום הכנסות של 77-80 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של כ-30% בהשוואה לרבעון השני. בחברה מצפים ל"שיפור משמעותי" בהכנסות הרבעון הרביעי של השנה ולהמשך השיפור גם ברבעון הראשון של 2010.