הנפקת כי"ל זכתה לביקושי יתר של כ-1.2 מיליארד שקל

3 סדרות האג"ח זכו מ-S&P מעלות לדירוג "AA+" ולהורדת תחזית הדירוג לשלילית ■ S&P מעלות: "הלוואות החברה כפופות לאמות מידה פיננסיות שבהן היא עומדת בהן בצורה טובה עם מרווח ביטחון גבוה יחסית"

לדברי פעילים בשוק זוכה ההנפקה של כי"ל לביקושי יתר של 1-1.2 מיליארד שקל מצידם של המשקיעים המוסדיים לעומת הערכות החברה כי תגייס חצי מיליארד שקל. ההנפקה אשר השלב המוסדי בה נסגר הערב (ג') זוכה לקבלת פנים חמה במיוחד בעיקר לנוכח קבלת הפנים הפושרת שאפיינה את הנפקות האג"ח שערכו אמש בשוק הישראלי החברות סקיילקס, כור ודלק.

החברה הנפיקה סדרה צמודת מדד בריבית משתנה, הרחיבה את סדרה ב' (אג"ח שקליות) בריבית קבועה של 3.7% שלה מח"מ של 3.7 שנים והיא זו שזכתה לביקושי היתר הנרחבים ביותר וכן הרחיבה את סדרה ג' (אג"ח צמודות לדולר) בריבית קבועה של 3.9%, אשר בה נרשמו ביקושים נמוכים יחסית.

שלוש סדרות האג"ח של החברה יכולות להיות מורחבות היום עד לסך של מיליארד שקל, זכו ב-2 בספטמבר מ-S&P מעלות לדירוג "AA+" ולהורדת תחזית הדירוג לשלילית, בעיקר לנוכח תחזית הדירוג השלילית של החברה האם, החברה לישראל המחזיקה בכ-53% בהון המניות של כי"ל והיא גם בעלת השליטה בצים המסבה לה את מירב הנזקים שהובילו את סוכנות הדירוג להחליט על תחזית דירוג שלילית.

בחוות הדעת שכתבו כלכלני סוכנות הדירוג נאמר "הנזילות של כי"ל טובה ומתאימה לרמת הדירוג". הנפקת האג"ח הנוכחית צפויה לשמש בחלקה להחזר חלק מההלוואות (החוב לזמן קצר של החברה הסתכם בסיום הרבעון השני ב-261 מיליון שקל). בסוכנות הדירוג ציינו כי "הלוואות החברה כפופות לאמות מידה פיננסיות אשר החברה עומדת בהן בצורה טובה עם מרווח ביטחון גבוה יחסית. אנו מצפים מהחברה לייצר תזרים תפעולי חופשי חיובי במהלך הרבעונים הבאים שיתמוך ברמת נזילותה".

החתמים שריכזו את ההנפקה היו פועלים איי.בי.איי ולאומי פרטנרס.