נציגו של זכרנקו בישראל טוען לבעלות על המניות של גאון נכסים

ניסים דלגדטי, פושט רגל בעברו, טוען כי קיבל מזכרנקו, הנעדר ברוסיה, את מניותיו בזכרנקו השקעות

התפתחות תמוהה נוספת בעסקה לרכישת גאון נכסים , מקבוצת גאון אחזקות . בתחילת חודש יוני נחתם הסכם למכירת השליטה בחברה לידי איש העסקים היהודי רוסי אלכסיי זכרנקו, באמצעות חברת זכרנקו תעשיות, תמורת 33 מיליון שקל. אלא שבחודש שעבר נעלם זכרנקו באופן מסתורי ברוסיה.

כעת, טוען נציגו של זכרנקו בישראל, ניסים דלגדטי, כי קיבל את מניותיו של זכרנקו בחברת זכרנקו השקעות, שהוקמה חודשיים לפני הסכם הרכישה. זכרנקו הפקיד בעת הקמתה, בחודש אפריל, מכתב בידי נאמן בו נאמר כי בהתרחש אירועים מסוימים - יועברו המניות לידי נציגו בישראל. אתמול דיווח דלגדטי לבא כוחו של זכרנקו, על העברת המניות בחברה מידי זכרנקו לדגלדטי.

מהדיווח שנשלח לבורסה, שבו רב הנסתר על הגלוי, עולה כי דלגדטי הוכרז כפושט רגל בשנת 1996, אולם בשנת 2004 בוטלה פשיטת הרגל שלו. עוד עולה, כי דלגדטי חתם בפני בא כוחו של זכרנקו, עו"ד דוד גוטליב, על מסמך המאשר כי לא ידוע לו על כל כתב אישום תלוי ועומד כנגדו, ו/או חקירה משטרתית המתנהלת כנגדו.

במידה שישתנו הנסיבות הקשורות להיעלמותו של אלכסיי זכרנקו, יוחזרו המניות בזכרנקו השקעות לידיו. גאון נכסים נסחרת היום לפי שווי של 34 מיליון שקל.