אשת השנה של "ליידי גלובס": שרי אריסון

במקום השני בדירוג 50 הנשים המשפיעות של "ליידי גלובס" ניצבת ח"כ ציפי לבני ■ במקום השלישי גליה מאור וברביעי זהבית כהן

שרי אריסון, יו"ר ובעלת קבוצת אריסון, היא אשת השנה של מגזין "ליידי גלובס" לשנת 2009. אריסון קבעה השנה את סדר היום הציבורי במשך חודשים ועשתה קפיצת דרך משמעותית בעוצמות העסקיות וביכולות המנהיגות שלה.

היום (ד') יתפרסם קטעים מראיון נרחב ונוקב עם אריסון, בו היא מספרת על השנה המטלטלת בחייה והיציאה מ"הארון הרוחני", כהגדרתה.

אריסון ניהלה השנה מאבק חסק תקדים בארץ ובעולם מול נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בפרשת הדחתו של יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר. היא סירבה להתקפל בפני הרגולטור, והעזה לצאת כנגד אוטוריטה שאף אחד לא העז לצאת נגדה. גם אם מדובר באקט בעייתי הוא הסתיים בפתרון סביר עבורה, ובכל מקרה, נודעת לו השפעה מכרעת לגבי התנהלות הרגולטור בעתיד.

מי שנתפסה בעבר כאישה מובלת הציגה התנהלות עצמאית, והמשיכה להחדיר את מושג הקיימות לחברות הנמצאות בבעלותה, וביניהן שיכון ובינוי, תעשיות מלח לישראל ומיה.

במקום השני בדירוג 50 הנשים המשפיעות של "ליידי גלובס" ניצבת ח"כ ציפי לבני, שניהלה השנה קמפיין מרשים לראשות הממשלה, והשיגה עבור מפלגת קדימה את מספר המנדטים הגדול ביותר - הישג שקשה להמעיט בהשפעתו על התודעה הנשית בישראל ומחוצה לה. כיו"ר אופוזיציה היא מתגלה כדמות לוחמנית, שאינה מהססת לתקוף את יריביה מעל במת הכנסת.

במקום השלישי נמצאת גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי, העומדת בראש הבנק הגדול במדינה. ברבעון השני של 2009 הגיע הבנק לרווח נקי של 507 מיליון שקל.

את המקום הרביעי תופסת זהבית כהן, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס ויו"ר תנובה, המובילה מהפכה ארגונית בקונצרן. השנה היא השלימה את הבעלות על מחלבות תנובה רומניה, וכן רכשה 50% ממפעל עוף העמק.

למקום החמישי הגיעה עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, שהובילה את רכישת תמי 4 תמורת 290 מיליון שקל ואת השקת שטראוס מים, צעדים משלימים למיזם H2O שבבעלותה.

במקום השישי נמצאת רקפת רוסק עמינח, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי.

המדורגת שביעית היא דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון.

במקום השמיני נמצאת שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, שהיא האישה הקרובה והמשפיעה ביותר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקבל ההחלטות מס' 1 במדינה.

במקום התשיעי נמצאת סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי.

את העשירייה הראשונה בדירוג סוגרת אפרת פלד, מנכ"לית אריסון השקעות, שהפכה השנה לדמות החזקה בקבוצת אריסון ולמקורבת ביותר לבעלים, שרי אריסון.

הדירוג המלא, 50 הנשים המשפיעות של "ליידי גלובס" ל-2009, יתפרסם מחר באתר "גלובס".