מכתב ראשון משליט: "אני מחכה שייגמר הסיוט הבלתי נסבל"

לראשונה מאז נחטף, מתפרסם המכתב הראשון שהעביר שליט להוריו בכתב ידו - אחד מתוך שלושה מכתבים שהתקבלו עד היום ■ חודשיים לאחר החטיפה: "הבריאות שלי מידרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית"

כבר 1170 ימים ולילות שגלעד שליט נמצא בשבי חמאס. במשך שלוש שנות השבי היתקבלו מגלעד שלושה מכתבים בלבד. רק אחד מהם פורסם במלואו. לראשונה, נחשף המכתב הראשון ששלח גלעד. מכתב שקיבלו הוריו, נועם ואביבה שליט, כחודשיים בלבד אחרי שנחטף.

כמו רבים מאזרחי ישראל, גם גלעד לא חשב שיישאר שם בשבי במשך כל כך הרבה זמן. "אל אמא ואבא אחיי וחבריי אני שולח לכם שלום. הבריאות שלי מידרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית וזה גורם לי לדיכאונות רבים", כתב גלעד לקרוביו. "אני מחכה שייגמר הסיוט הבלתי נסבל ואנושי בו אני נמצא ואני אשתחרר מהכלא הסגור והמבודד במיוחד אחרי שעבר יום הולדתי ה-20, אותו קיוויתי שנחגוג יחדיו".

המכתב בכתב ידו של שליט

בהמשך המכתב, מבקש גלעד מראשי ההנהגה (באותם ימים) לפעול במהירות לשחרורו. "אני פונה לממשלתי ובמיוחד לראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ שיעשו כל שביכולתם לשחרורי במהירות האפשרית. כל יום שעובר פוגע בי יותר, ושיענו לבקשת אל-מג'אהדין שעצרו אותי מתוך הטנק ליד כרם אבו-סלם".

בסיום המכתב, מצרף שליט משפט אחד, שהיום, אחרי שעברו יותר משלוש שנים, קשה שלא להצטמרר ממנו. "אני מקווה שתעשו הכל שאוכל לחגוג את ראש השנה וסוכות בבית", הוא כותב, ומסיים את המכתב בחתימתו: "האסיר בידי מג'אהדין פלסטין, גלעד שליט, נעצרתי בתאריך 25.6.06".

ברק: עושים כל דבר אפשרי וראוי כדי להשיב את גלעד

לפני יומיים נפגש שר הביטחון אהוד ברק עם צבי שליט, סבו של גלעד, על רקע המגעים המתגבשים לשחרור שליט. "אנו עושים כל דבר אפשרי וראוי כדי שיוכלו סבא צבי וכל המשפחה, שתוכלו אתם, ונוכל כולנו לחבק את גלעד עם שובו הביתה במהרה" - אמר ברק.

הדברים נאמרו על רקע התבטאויות קודמות של שר הביטחון שתקף את מה שהוא כינה "התבכיינות", בכל מה שקשור לדברים שנאמרו מצד משפחת שליט ותומכי המאבק לשחרורו. לפני הפגישה בין השניים, אמר ברק לא פעם שלא צריך לשלם כל מחיר בעבור החזרת שבויים.

שר הביטחון נשא דברים בפתיחת אירועי התרבות למשפחות שכולות של ארגון "יד לבנים". "הנה שנה חדשה בפתח וכאן המקום לציין את הסבא שיושב איתנו כאן באולם, צבי שליט, ששכל את בנו יואל במלחמת יום הכיפורים", אמר ברק. צבי שליט הודה לברק על הפגישה ואמר כי יצא מעודד ממנה, גם בסביבתו של ברק הגדירו את הפגישה טובה.