נאמן וביניש בחרו בשופט ספי אלון לנשיא המחוזי בבאר-שבע

זאת במקום השופט יהושע פלפל שפרש באחרונה ■ אלון גבר על שני המועמדים האחרים שהומלצו לתפקיד ע"י ועדת האיתור - רות אבידע ושרה דברת

פרס תנחומים? שר המשפטים, יעקב נאמן, ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, החליטו הערב למנות את השופט יוסף (ספי) אלון לנשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, במקומו של הנשיא יהושע פלפל שפרש באחרונה.

אלון היה מועמדו של שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן, לכהונת שופט בבית המשפט העליון, ואף כיהן שם במינוי זמני. גם השר נאמן רצה למנותו לעליון, אולם לאלון לא היה רוב בוועדה לבחירת שופטים.

ועדת האיתור לבחירת הנשיא - שבראשה עמדה נשיאת המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, ושחבריה היו נשיא המחוזי בתל-אביב לשעבר, אורי גורן, ומנהל בתי המשפט, השופט משה גל - התבקשה להמליץ על 3 מועמדים.

3 מומלציה היו השופטים רות אבידע, שרה דברת וספי אלון, כולם מכהנים במחוזי בבאר-שבע. כאמור, נאמן וביניש בחרו באלון לתפקיד הנשיא.

אלון (58) הוא בנו של המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט מנחם אלון (שהיה יריבו המשפטי המושבע של אהרן ברק), ואחיהם של השר לשעבר בני אלון (האיחוד הלאומי) והרב מוטי אלון, מהבולטים ברבני הציונות הדתית. ספי אלון התחנך בחינוך דתי, אולם כיום אינו שומר מצוות והוא נחשב ל"סמן השמאלי" במשפחה.

מבחינה מסוימת, אלון מכה שנית: גם מינויו לשפיטה ב-2001 הגיע בהפתעה גמורה. למעט תקופה קצרה בה עבד בפרקליטות המדינה, הוא היה עורך דין ירושלמי מצליח, ושמו הועלה מעת לעת כמועמד לעליון. מי שהתנגד תמיד למינוי היה ברק, שחשש מעוד נצר למשפחת אלון. דווקא כשהאח בני אלון היה חבר בוועדה לבחירת שופטים, הפתיע ברק והציע את אלון.

אלון מכהן במחוזי בבאר-שבע ודן בעיקר בתיקים פליליים ולעיתים גם בתיקים כלכליים. "הוא שופט טוב מאוד", העידה עליו בעבר הנשיאה ביניש. "הוא כתב בדרך-כלל פסקי דין ענייניים וקצרים".