תוכנית מתאר חדשה לטבריה: 60 אלף תושבים עד 2025

תוכנית להתפתחות העיר ב-16 השנים הבאות: תוספת של 8,000 חדרי מלון, תוספת של 11 אלף יחידות דיור ותוספת של 320 דונם למוסדות ציבור

עד שנת 2025 תהפוך טבריה לעיר נפה בת 60 אלף תושבים עם תוספת של 8,000 חדרי מלון, תוספת של 11 אלף יחידות דיור ותוספת של 320 דונם למוסדות ציבור. כך לפי תוכנית המתאר החדשה לעיר שהופקדה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון.

התוכנית מתווה את התפתחות העיר ל-16 השנים הבאות, שבסופן צפויות להתנקז אליה הפעילויות התרבותיות, הכלכליות והמנהלתיות של תושבי אגן הגליל המזרחי. לפי התוכנית תתבסס כלכלת העיר בעיקר על ענף התיירות, לצד פיתוח ענפי תעסוקה משלימים.

יצוין שהתוכנית מכפילה את השטח המיועד לפעילויות בתחום הכלכלה והתעסוקה ובתחומי המסחר, השירותים, המשרדים והתעשייה.

כיום מתגוררים בעיר כ-42 אלף תושבים. מספר חדרי המלון הקיימים בה היום עומד על כ-3,300 ואילו לפי התכנון ב-2025 יתווספו בה 8,000 חדרים נוספים שיבססו את מעמדה כעיר תיירות. בנוסף מציעה התוכנית פיתוח של רצועת תיירות הכוללת מתחמי תיירות קיימים ופוטנציאליים לאורך החוף ובתוך העיר, לרבות פיתוח טיילת חוף אדם רציפה באורך שבעה ק"מ, שמהווה חלק משביל סובב כנרת ומאפשרת רציפות הליכה ברגל ונסיעה באופניים עבור הציבור הרחב. בנוסף מוצעת טיילת חדשה, טיילת גב הר, שמתוכננת על קו הרכס ותאפשר תצפית אל הכנרת לכל אורכה.

במסגרת התוכנית צפויה הוצאת אזורי מלאכה ותעשייה זעירה ממרכז העיר ופיתוחו כרובע בעל אופי תיירותי-מסחרי סביב העיר העתיקה, תוך טיפוח ושמירה על נכסי סביבה, נוף ומורשת וחשיפתם לציבור.

היום קיימות בעיר 13,500 יחידות דיור, אליהן יתווספו כאמור 11 אלף. התוכנית מייעדת רצפים ירוקים שייקשרו בין העיר התחתונה לעיר העליונה ומציעה פיתוח של שטחי היערות כגנים אינטנסיביים, לרבות פיתוח גן-פארק ארכיאולוגי בעיר הרומית-ביזנטית והערבית הקדומה.

התוכנית מציעה עוד שדרוג מערך התנועה בתוך העיר ואליה בדגש על תחבורה ציבורית, לרבות חיבור מערך מסילות הברזל הארצית.

התוכנית לוותה בהליך של שיתוף הציבור ורוכזה על ידי צוות תכנון בראשות האדריכל מיכאל מנספלד.