סינרון רוכשת את המתחרה Candela ב-65 מיליון דולר במניות

המיזוג בין השתיים ייצור מובילה עולמית בתחום המכשור לטיפולים קוסמטיים בעור ■Candela, שנסחרת גם היא בנאסד"ק, הונחה על המדף כבר לפני כשנה

לא פעם דנו כאן, מעל דפי "גלובס", באפשרות שחברת סינרון תיכנע למגמת הקונסולידציה המתפתחת בענף המכשור הקוסמטי, ותתמזג עם חברה אחרת. ואכן, משבר האשראי ששינה לא מעט סדרי עולם נתן לחברה את האות, והיום הודיעה סינרון, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 268 מיליון דולר, כי חתמה על הסכם לרכישת המתחרה האמריקנית Candela, תמורת 65 מיליון דולר במניות.

סינרון, שהוקמה על-ידי ד"ר שמעון אקהויז, מפתחת מכשירים שונים שמבצעים טיפולים קוסמטיים בעור דוגמת הסרת שיער, טיפולים באקנה, הצערת עור ואף טיפולים נוגדי צלוליטיס. Candela, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 43 מיליון דולר, פועלת באותם תחומים של סינרון, ולכן המיזוג בין השתיים צפוי ליצור חברה שתהפוך למובילה עולמית בתחום המכשור לטיפולים קוסמטיים בעור.

לפי הודעת החברה, בעלי המניות בחברת Candela יקבלו 0.2911 מניית סינרון עבור כל מניה שהם מחזיקים, ויחס זה משקף מחיר של 2.84 דולר למניית Candela ושווי חברה של 65 מיליון דולר. מדובר, אם כן, בפרמיה לא מבוטלת של 51%, וזאת לאחר שמניית Candela כבר עלתה מתחילת השנה ב-284%.

רכישה ראשונה לסינרון

עבור סינרון מדובר ברכישה ראשונה, אך כזו שעדיין לא מורידה משווי קופת המזומנים הנדיבה שברשותה. נכון לתום הרבעון השני יש לסינרון מזומנים בשווי של 214 מיליון דולר, ולכן שווייה הנוכחי מורכב בעיקר משווי המרשרשים שבקופתה. "נכון, מדובר בעסקה שאינה מסכנת את המאזן שלנו", אומר ל"גלובס" פביאן טננבאום, סמנכ"ל הכספים של סינרון. לדבריו, עסקת המניות פטורה ממס (עבור בעלי המניות של Candela) ולכן אלו העדיפו אותה על עסקת מזומן. "בנוסף, הנהלת וחברי הדירקטוריון של Candela מאמינים ביכולת של הנהלת סינרון להפוך את החברה הממוזגת למובילה עולמית בתחומה, ולכן הם רצו לקבל מניות כדי שהיו שותפים לאפסייד שייווצר בעתיד".

טננבאום מסביר כי למרות שממבט ראשון מדובר בשתי חברות שפועלות כמעט באותם שווקים, לא כך הוא הדבר. "Candela וסינרון הן שתי חברות שונות הן מבחינת קהל הלקוחות הקיים והן מבחינת הפריסה הבינלאומית שלהן. לכן, החפיפה ביניהן די קטנה".

*עיתוי הרכישה אינו מפתיע. מצד אחד, סינרון סובלת מהתדרדרות בפעילותה בארה"ב ואילו Candela מיקמה עצמה על המדף כבר לפני שנה.

"נכון. אין ספק שכרגע זו שעת כושר כי ענף המכשור לטיפולים קוסמטיים סובל קשות מהמיתון העולמי, ובמצב כזה חברות מתרכזות בשיפור היעילות התפעולית ובקונסולידציה. לכן, זהו הזמן הנכון עבורנו לבצע את העסקה הנוכחית".

לא יהיו פיטורים

לדברי טננבאום, המיזוג בין שתי החברות אינו צפוי ליצור צמצום במצבת כוח האדם כי "שתי החברות כבר ביצעו צמצומים במהלך החצי שנה האחרונה".

לפי הודעת סינרון, העסקה צפויה לצאת לפועל עד סוף השנה הנוכחית, ועם סגירתה תיווצר חברה שהכנסותיה השנתיות יהיו 180 מיליון דולר ומעלה, 62% מתוכן יגיעו מחוץ לארה"ב - השוק הכי בעייתי של שתי החברות. סינרון לא ציינה מתי תחל Candela לתרום לשורה התחתונה של החברה הממוזגת. Candela סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי למניה של 31 סנט, בעוד סינרון הציגה בסיומו הפסד נקי של 20 סנט למניה.