מגדל נכנסת לכת"ב: תשקיע כ-40 מיליון שקל בתמורה לכ-5%

בכת"ב מעוניינים לנצל את הסכום כדי להיכנס להשקעות חדשות ■ כת"ב וטבע ישקיעו עוד 7.5 מיליון דולר באנדרומדה

חברת ההשקעות לתחום הביו-טק, כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), שיגרה היום שתי הודעות לבורסה באחד העם. הראשונה עוסקת במשקיעה חדשה בחברה - קבוצת מגדל - שרכשה בתמורה לכ-40 מיליון שקל כ-4.9% ממניותיה.

ההודעה השנייה התייחסה לחברת הפורטפוליו המשמעותית ביותר שלה - אנדרומדה, בה היא מחזיקה כ-90%. לפי ההודעה, כת"ב השקיעה בה, לצד טבע, כ-7.5 מיליון דולר.

גם אופציות

ההשקעה של מגדל בכת"ב תתבצע על-ידי הקצאה נוספת של מניות מבלי שאחד המשקיעים הגדולים בחברה - כלל תעשיות (66%) וטבע (15%) - ימכרו מניות.

בהסכם קבעו החברות כי קבוצת מגדל תקבל אופציות למימוש תמורת כ-40 מיליון שקל נוספים בתוך כ-12 חודשים, לפי מחיר המשקף למניה שווי של 14 שקל (לעומת שווי של כ-9 שקל היום). לדברי ראובן קרופיק, מנכ"ל כת"ב, ההשקעה תאפשר לחברה להיכנס להשקעות חדשות. בקופת החברה יהיו לאחר המהלך כ-200 מיליון שקל.

זו הפעם השנייה השבוע בה כת"ב מדווחת בנוגע להשקעות. בסוף השבוע הודיעה אחת מחברות הפורטפוליו שלה, ביוקנסל , כי הופסקו המגעים להשקעה של כ-2 מיליון דולר שהיא הייתה אמורה לקבל מכת"ב, שמחזיקה בה בכ-24%.

ההערכות הן כי כת"ב הייתה הגורם שהביא לביטול ההסכם בעקבות החלטתו של אחד ממייסדי החברה, אבי ברק, לחזור בו מהחלטת הפרישה, ולהתמנות כיו"ר ביוקנסל.

עוד שלב בהסכם טבע-כת"ב

ההשקעה באנדרומדה היא שלב נוסף בהסכם ההשקעות ארוך הטווח עליו חתמו טבע וכת"ב לפני כשנה וחצי. על-פי הודעת החברה, השקיעה כת"ב כ-5.6 מיליון דולר, וסכום נוסף של 1.9 מיליון דולר יושקע בחברה על-ידי טבע.

ביוני האחרון קיבלה אנדרומדה, שמפתחת תרופה להאטת ההתפתחות של סוכרת נעורים, השקעה של כ-10 מיליון דולר על-ידי טבע, מה שהעניק לענקית התרופות הגנריות כ-13% מהחברה.

ההשקעה אז הגיעה בהתאם להסכם הרב-שלבי, עליו חתמו טבע וכת"ב, ולפיו מחויבת טבע לממן את הניסוי הקליני השלישי שמבקשת אנדרומדה לבצע כעת ומחכה לשם כך לאישור של הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA.

האופציות באנדרומדה

לאחר ההשקעה הנוכחית, תחזיק טבע בכ-15% מאנדרומדה. בהמשך תוכל טבע לממש אופציות נוספות בהיקף כולל של 100 מיליון דולר כדי לרכוש עד 30% מאנדרומדה, אם זו תעמוד באבני דרך נוספות כולל אישור המוצר לשיווק. אופציית ההשקעה האחרונה מעניקה לאנדרומדה שווי של 555 מיליון דולר.

אם תמומש האופציה, תינתן לטבע זכות השיווק של התרופה, תמורת תמלוגים לאנדרומדה. אבן הדרך הבאה היא השגת אישור לשיווק המוצר באירופה.

אם וכאשר יתרחש אירוע זה, בידי כת"ב תהיה האופציה למכור לטבע מניות של אנדרומדה בשווי של 44 מיליון דולר לפי שווי של 480 מיליון דולר לאנדרומדה.

בהינתן אישור לשיווק המוצר בארה"ב, היא תוכל למכור לטבע מניות נוספות שלה בשווי של 52 מיליון דולר לפי שווי של 555 מיליון דולר.