תחנה סופית

"טרנס סיביריאן", ארה"ב/ספרד/אנגליה 2008. 106 דקות. הפצה: "NMC יונייטד"

דרמת מתח אינטליגנטית הינה תופעה קולנועית די נדירה. התסריטאי האינטליגנטי לא ירשה לעצמו לטעת בצופים את התחושה שהסרט צפוי מדי, או שהצופים יותר מפותחים ממנו. לרוב, במעמדים כאלה - בעשר הדקות האחרונות, שהן רגעי השיא של הסרט, תבליח תפנית עלילתית חדה שתחסיר נשימה גם בקרב קרי-הרוח מבין הצופים.

כל ההקדמה הזו באה כדי להלל את כל השותפים ליצירה הקולנועית המשובחת "טרנס סביריאן". בעיקר את ויל קורנרוי ובמאי הסרט בראד אנדרסון, שכתבו את התסריט, המספר על רוי (וודי הארלסון) וג'סי (אמילי מורטימר), זוג אמריקנים אחרי (בעצם, עדיין) משבר בחיי הנישואין, שבמהלך נסיעה ברכבת מבייג'ין למוסקבה (קו הרכבת "טרנססיביריאן" המפורסם, על שמו הסרט) מפתחים יחסי חברות עם זוג צעיר, קרלוס (אדוארדו נורייגה) ואבי (קייט מארה) שמתגלים כסוחרי סמים עם דם על הידיים, אשר מסבכים את רוי וג'סי.

אך גם זוג האמריקנים, מסתבר, אינו תמים כפי שהוא נראה. קאדר השחקנים המוכשר מעניק הופעה אנרגטית ואמינה, ומעל כולם מתעלים אמילי מורטימר ובן קינגסלי הוותיק, שעושה - כהרגלו - תפקיד מושלם כבלש משטרה קשוח.

כמה מילים לשוחרי קולנוע איכותי: אל תתנו למספרים בקופות (הסרט הכניס פחות מ-6 מיליון דולר ברחבי העולם, הפסד של כמעט 100 מיליון דולר) ולביקורות המעורבות לעצור אתכם. "טרנס סיביריאן" הוא אחד המותחנים הטובים ביותר שיצאו לבתי הקולנוע בשנים האחרונות. בוודאי ב-2008, בוודאי בארה"ב. *