האם בית-החולים איכילוב מנסה להתחרות בקופות-החולים?

איכילוב משיק "מועדון לקוחות" ומציע מגוון הנחות לשירותי בריאות ■ כך, למשל, חברי המועדון יזכו להנחה של 30% על בדיקות שאינן כלולות בסל הבריאות בהתוויות שונות, המוגדרות כרפואה מונעת

האם המרכז הרפואי תל אביב, הידוע יותר בשם בית החולים איכילוב, מנסה להתחרות בקופות החולים דרך הדלת האחורית? היום (ה') השיקו באיכילוב מועדון לקוחות בשם "be Well", המעניק מגוון הטבות והנחות שעשויות להתרחב בעתיד, ולהציג תחרות לביטוחים המשלימים של קופות החולים. החברות במועדון אינה כרוכה בתשלום, אולם השירותים השונים שניתנים באמצעותו בהחלט עולים כסף.

כך למשל, חברי המועדון יזכו להנחה של 30% על בדיקות שאינן כלולות בסל הבריאות בהתוויות שונות, המוגדרות כרפואה מונעת. בדיקות אלה כוללות, בין היתר, קולונוסקופיה לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס, ממוגרפיה כבר מגיל 18 ומעלה, בדיקת pap לסרטן צוואר הרחם ובדיקת psa לסרטן הערמונית.

בנוסף, תינתן הנחה של 10% על ביקור במרפאות החוץ של בית החולים, מה שעולה כיום כ-184 שקלים, וכן ביקור תקופתי אצל שיננית במחיר 50 שקלים.

לצורך השוואה, ביקור במרפאת מומחים באמצעות קופות החולים נאמד לעתים במאות שקלים. החברות במועדון תאפשר גם קבלה של תוצאות בדיקות שנעשו באיכילוב באמצעות האינטרנט - זאת בדומה לנהוג בקופות החולים. בנוסף, חברי המועדון יוכלו לקבל מחקרים עדכניים על פי תחומי עניין שונים. המועדון מקנה גם הנחות על משקפיים ברשת "עיניים", הנחות לתיאטרון בית ליסין ועוד.

"לחבק את הלקוח"

איכילוב, כזכור, הביע בעבר כוונה ברורה לקחת חלק מרכזי בקופת החולים החמישית שמנסה להקים משרד האוצר, אולם מהלך כזה רחוק ממימוש. בבית החולים מבהירים כיום כי אין להם כוונה להתחרות בקופות החולים, אולם מנהל בית החולים הכללי, ד"ר רוני גמזו, ציין במסיבת העיתונאים: "איכילוב הופך לחלק מהקהילה של ת"א ושל גוש דן, והוא חייב לחזק את הקשר הזה ולא להיות מנוכר". גמזו הוסיף כי זה לא מספיק לבצע בדיקה בבית החולים ולשלוח את הפציינט הביתה, אלא "לחבק את הלקוח" ולקחת אחריות רחבה יותר.

לדבריו, מדובר במהלך רחב שהחל באיכילוב, במסגרתו כל הצוותים עוברים סדנאות בשירות לקוחות, ולצורך העניין הטמיעו במקום מערכת מתקדמת לניהול קשרי לקוחות (CRM). ברגע שחבר מועדון יתקשר למרכז הרפואי ויקיש את מספר תעודת הזהות שלו, מיד יופיע על המסך הפרופיל המלא שלו.

מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' גבי ברבש, ציין כי בעוד שבית חולים רגיל לקבל חולים, המהלך הנוכחי נועד "לקבל בריאים", ולמנוע מבעוד מועד מקרי תחלואה - זאת באמצעות רפואה מונעת. פרופ' שלמה ברלינר הסביר כי הגברת המודעות באמצעות מידע היא הדרך הטובה ביותר לאתר בשלב מוקדם מחלות ואף למנוע אותן, והבהיר כי הדבר גם מצמצם תחלואה וגם חוסך כסף רב בסופו של דבר.

תחרות באסותא?

למעשה, באיכילוב אימצו את מה שאימצו מזמן רשתות השיווק, האופנה והמזון: מודל של מועדון לקוחות, שנועד ליצור בידול למותג ולשמר נאמנות בקרב קהל היעד - כאשר במקרה הזה מדובר בעיקר בצעירים, משפחות ואנשים בריאים באופן כללי.

האם זה קשור לפתיחתו של סניף הדגל של "אסותא" ברמת החייל בת"א? "אין ספק שכניסה של מתחרים לשוק גורמת לנו להבין שאנו צריכים להשתפר, אבל התוכנית שלנו נולדה לפני שלוש שנים והיא אינה קשורה לאסותא", הבהיר ברבש. *