יו"ר ה-IMF: "בלי חוקי פיקוח חדשים - נחזור לתחילת המשבר"

דומיניק שטראוס קאהן: "הממשלות צריכות לפתח אסטרטגיות יציאה ממדיניות התמריצים - אך המשבר לא נגמר" ■ יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לא מתרגש מהסימנים המעודדים בשווקים

המשבר הכלכלי העולמי עדיין לא נגמר והמדינות חייבת לפעול כדי לאמץ את התקנות של הגרולציה בשווקם הפיננסיים, אמר דומיניק שטראוס קאהן, יו"ר ה-IMF, קרן המטבע הבינלאומית, בראיון למגזין גרמני, שחלקו פורסם בסוכנות הידיעות בלומברג לקראת הראיון המלא מחר.

שטראוס קאהן לא מתרגש מהסימנים המעודדים בשווקים, "למרות שבגרמניה וצרפת היו נתונים מעודדים ברבעון השני, המשבר הכלכלי העולמי עדיין לא הסתיים שם", הוא אמר.

שטראוס קאהן אמר שהוא רוצה שהמדינות יפקחו יותר על הבנקים ויהדקו את דרישות ההון בענף. "מה שנעשה עד היום עדיין לא מספיק. אני מקווה שפסגת ה-G20 בפיטסבורג תביא כללי פיקוח חדשים יעילים", הוא הוסיף. נציין כי מנהיגי ה-G20 אמורים להיפגש שוב בהמשך החודש כדי להסכים על צעדים חדשים לפיקוח כדי לעצור אפשרות של משבר כפול.

"בלי חוקי פיקוח חדשים, נחזור לאותו מצב של תחילת המשבר", הוא הזהיר.

"הממשלות צריכות לפתח אסטרטגיות יציאה ממדיניות התמריצים שנקטו בה כדי לאושש את הכלכלות", אמר שטראוס קאהן, אך התריע כי זה מאוד מסוכן לחשוב שהמשבר נגמר וכבר מאחורינו.