וול סטריט תתמקד בנתוני המאקרו; ספטמבר יפתיע לטובה?

"ספטמבר השחור" מצטייר עד כה כחודש חיובי ■ מחרתיים תציין ארה"ב את יום השנה לקריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס - יו"ר ה'פד' ברננקי יישא נאום לרגל המאורע

כאשר המניות האמריקניות ממשיכות, לפי מראית עין, במגמת עלייה עקבית, המשקיעים בוול סטריט יפנו בשבוע הקרוב לנתוני מאקרו נוספים, ובראשם נתוני אינפלציה והמכירות הקמעונאיות, בנסיון לכוונן את ציפיותיהם לגבי מצבה של ההתאוששות.

"השוק ממשיך להיראות טוב מאד", אמר קן טאואר, אסטרטג שווקים ב-Quantitative Analysis Services. "אנחנו נכנסים לשבוע עם הרבה דברים חיוביים, כולל העלאת תחזית של פדקס ועלייה במדד הסנטימנט של אוני' מישיגן מיום ו'".

על אף ירידות ביום ו', המניות עלו בצורה נאה בשבוע האחרון ועד כה, הן נותרות בספטמבר על קרקע יציבה, למרות שהסטורית, חודש זה אינו חודש טוב למניות. את העליות בשוק מניעות, בין היתר, ציפיות כי צעדי הממשל לתמרוץ הכלכלה יראו תשואה במהלך המחצית השנייה של השנה ומעבר לזה. אולם, העלייה בשיעור האבטלה, יחד עם הוצאות הצרכנים, שנותרו חלשות, מוסיפות להוות מקורות מרכזיים לדאגה בקרב המשקיעים. ועדיין בזה אחר זה, נתוני מאקרו, ויותר ויותר דו"חות של חברות, עוקפים את הצפי.

ברננקי מדבר

"נתוני סוף השבוע מעודדים ותומכים בתרחיש של יציאה בת קיימא מהמיתון", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים. "נתוני הסחר, סקר אוניברסיטת מישיגן, נתוני שוק העבודה ותחזיות אופטימיות לנתוני הצריכה שיתפרסמו השבוע, מאותתים שהצרכנים האמריקנים הם לא סוס מת. כמו כן, גם בתרחיש שהצרכנים יתעכבו עוד עם היציאה לקניות וימתינו לירידת שיעורי האבטלה, השבוע התחזקו ההערכות כי הממשל יוכל להמשיך לגבות אותם ולסחוב את הכלכלה על גבו, כשהוא לא מתקשה כלל לגייס כסף, הן ממשקיעים מקומיים והן ממשקיעים בחו"ל. גם נתונים אחרים, ובמיוחד מסין, תומכים ביציאת העולם מהמשבר, ומאותתים כי ההמשך של ספטמבר השנה עשוי להיות סיפור סינדרלה".

ביום ג', יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, יישא נאום לרגל יום השנה לקריסתו של ליהמן ברדרס. מחר, נגידת ה'פד', אליזבת' דיוק, נשיא הפ'ד' בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, והנשיאה בסן-פרנסיסקו, ג'אנט ילן, יישאו דברים.

שנה לקריסת ליהמן ברדרס

בעולם מציינים שנה לקריסתו של בית ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס, אשר הביאה למפולת וזעזוע חריף במערכת הפיננסית העולמית, כשבמקביל הוכרז על מכירתה של מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה וכן על הלאמתה של חברת הביטוח AIG על ידי הממשל בתמורה לסיוע של עשרות מיליארדי דולרים. מאז ועד היום המשיכו השלכות המשבר ללוות את השווקים הפיננסים בעולם, אולם, החל מחודש מארס ניכרת התאוששות בשווקים ומדדי המניות המובילים בעולם זינקו בעשרות אחוזים.

בשנה שחלפה מאז נפילת ליהמן, ידעו שוקי העולם תהפוכות רבות. מדד הדאו ג'ונס ירד מ-11,422 נק' ל-6,547 ב-9 במארס ושב לכ-9,600, רמתו בסוף השבוע האחרון, כ-100 בנקים נעלמו מהמפה, הממשל האמריקני הזרים את כספי משלמי המסים למערכת הבנקאית במסגרת תוכניות החילוץ. ברחבי העולם, בנקים מרכזיים הורידו ריביות לרמות אפסיות וממשלות ברחבי העולם הזרימו מאות מיליארדי דולרים כדי להמריץ את הכלכלות.

כאמור, ביום ו' ננעל המסחר באווירה שלילית: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.23% ל-9,605.41 נק' ■ מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.14% ל-1,042.73 נק' ■ מדד הנאסד"ק ירד ב-0.15% ל-2,080.9 נק'. בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס עלה ב-1.7%, ה-S&P 500 ב-2.6% והנאסד"ק ב-3.1%.

מדד אוגוסט צפוי לעלות ב-0.3%

■ מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט יפורסם ביום ג', כאשר הצפי הוא לעלייה של 0.8%, לעומת קיטון של 0.9% בחודש יולי. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, לעומת קיטון של 0.1% בחודש הקודם.

■ בנוסף, יפורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, כשהן צפויות לעלות ב-1.9%, לעומת קיטון של 0.1% ביולי. להוציא מכוניות, המכירות הקמעונאיות צפויות לעלות ב-0.4%, לעומת ירידה של 0.6% בחודש לפני כן.

■ במקביל, יפורסם מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש ספטמבר, הצפוי לעלות ל-15 נקודות, מרמה של 12.08 נקודות בחודש אוגוסט.

■ עוד ביום ג' - המלאים העסקיים לחודש יולי, הצפויים לרדת ב-0.8%, בהמשך לירידה של 1.1% בחודש יוני.

■ ביום ד' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.3%, לעומת קיפאון בחודש יולי. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, צפוי לעלות ב-0.1%, בדומה ליולי.

■ כמו כן, התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט צפויה לעלות ב-0.7%, בהמשך לעלייה של 0.5% בחודש יולי. מדד ניצולת הייצור צפוי לעלות מ-68.5% ל-69.1%.

■ ביום ה' יפורסמו התחלות ורשיונות בנייה לחודש אוגוסט. התחלות בנייה צפויות לרדת מעט ל-580 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 581 אלף ביולי. רשיונות בנייה צפויים לעלות ל-596 אלף, לעומת 564 אלף חודש לפני כן.

■ בנוסף, כבכל שבוע, יפורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - מדד הפילדלפיה פד לחודש ספטמבר, הצפוי לעלות ל-8 נקודות, מרמה של 4.2 נקודות בחודש אוגוסט.

סרגון תזנק בעקבות המלצת קריימר?

רשת בסט ביי צפויה להציג ביום ג' רווח של 41 סנט למניה עבור הרבעון השני של 2010, לעומת 48 סנ למניה ברבעון המקביל. אדובי סיסטמס צפויה לדווח על רווח של 34 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקלי השלישי שלה, לעומת רווח של 50 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

לאחר הנעילה ביום ד', אורקל צפויה להציג עלייה של סנט בודד ברווחי הרבעון הראשון של 2010 ל-30 סנט למניה.

פדקס , שתפרסם ביום ה' את דו"חותיה לרבעון הפיסקלי הראשון של 2010, אמרהשהיאמצפה לדווח על רווח של 58 סנט למניה, לעומת 30-45 סנט למניה בתחזיתה הקודמת. צפי השוק עומד על 44 סנט למניה. חברת השילוח צפויה להיות בין הראשונות להתאושש ולצאת מהמיתון.

בשורה טובה למיקרוסופט . בית המשפט לערעורים בארה"ב הפך החלטה משפטית של בית משפט פדרלי, בה נקבע כי מיקרוסופט צריכה לשלם לענקית ציוד הטלקום, אלקטל-לוסנט , סכום של 358 מיליון דולר, כפיצוי על הפרת זכויות יוצרים.

שופט בבימ"ש פדרלי בניו-יורק הכריז על ביטול משפט, במשפט שמערב את התרופה לטיפול אוסטאופורוסיס של מרק , לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להסכמה.

טבע דיווחה על תוצאות חיוביות לתרופה האוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, החברה הציגה בכנס רפואי הנערך בגרמניה ממצאים חדשים על מנגנון הפעולה של ה-Laquinimod. התרופה צפויה להוות התחליף של טבע לתרופת הדגל, הקופקסון והיא כבר קיבלה מעמד של מסלול מהיר לרישום מה-FDA.

ג'ים קריימר, הנחשב בעיני אמריקנים רבים ל"גורו מניות", מדבר כהרגלו על שוק המניות האמריקני בתכנית "Mad Money" אותה הוא מנחה ב-CNBC. כמו תמיד, קריימר דיבר על שורה ארוכה של מניות, והפעם, הוא גם הזכיר את סרגון בהקשר חיובי, מה שגרם לאמריקנים רבים להסתער על המניה בשעות שלאחר סגירת המסחר ולהקפיץ את המניה במסחר המאוחר בכ-12.5% אל מעל ל-8.2 דולר למניה.

סוכנות דירוג האג"ח מידרוג המהווה את השלוחה הישראלית של מוד'יס, הציבה היום אופק דירוג שלילי לדירוג Aa2 שניתן לאג"ח אותן הנפיקה חברת פרטנר . במידרוג מציינים כי הצבת אופק דירוג שלילי נובעת מ"אי הודאות לגבי השפעת החלפת השליטה בחברה על פרמטרים עסקיים, ניהוליים ופיננסים". נציין כי הצבת האופק השלילי אינה ארוע חריג, וכי החברה היתה מצויה כבר ברשימת מעקב של הסוכנות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]