סטפק: "הופתעתי לגלות חוסר ידע בכנסת, שלא לומר בורות"

יו"ר מיטב מציע במכתב ליו"ר הכנסת לח"כים שתי תוכניות לימוד בנות 10 ו-20 שעות ■ "תהיה זו תרומתינו הצנועה לשדרוג השכלת חברי כנסת ישראל בתחום שמידת ההבנה בו לרוב לקויה"

צבי סטפק, יו"ר ומנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות מיטב "זורק כפפה" לרובי ריבלין, יו"ר הכנסת וליושבי ראש הועדות בכנסת ומציע לחברי הכנסת שתי תוכניות לימוד, האחת מבוססת על סדרה של 10 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות, והשנייה, מורחבת והבנויה על סדרה של 20 מפגשים. "הדבר יהיה לתועלת כל עם ישראל, ומבחינתנו תהיה זו תרומתינו הצנועה לשדרוג השכלת חברי כנסת ישראל בתחום שמידת ההבנה בו לרוב לקויה".

סטפק מציין כי חלק ניכר מהדיונים המתקיימים כיום במליאת הכנסת ובעיקר בוועדות הכנסת, עוסק בנושאי כלכלה ושוק ההון ומסתיים בקבלת החלטות בעלות השלכות שאינן רק כלכליות, אלא גם בעלות השלכות חברתיות כבדות משקל.

סטפק אומר במכתב: "מתוך שנדרשתי בשנים האחרונות להופיע פעמים הרבה ולהביע את דעותי בוועדת הכספים של הכנסת, שלה יש את הזיקה החזקה ביותר לנושאים אלה, הופתעתי לגלות מידה רבה של חוסר ידע, שלא לומר בורות, מצד חברי הכנסת עם רמת השכלה גבוהה ותבונה רבה".

"במחשבה שניה, אמרתי לעצמי, שזו תופעה טבעית ומובנת, שכן מרבית חברי הכנסת, לרבות אלה מהם החברים בוועדת הכספים, רכשו את הידע וההשכלה שלהם בדיסציפלינות אחרות, ולא עמדה להם ההזדמנות לרכוש השכלה כלכלית ופיננסית - מכיוון שכך עלה לי הרעיון לקיים קורס מיוחד שיתקיים במשכן הכנסת, לכל ח"כ שיחפוץ בכך, קורס שיעסוק בנושאי שוק ההון והמשק", זאת במסגרת הפעילות של מכללת מיטב העוסקת מזה 16 שנה במתן קורסים מקצועיים בתחומי שוק ההון.

"מתוך מעקב והיכרות עם עבודת הכנסת בנושאי משק, שוק הון, כלכלה וחברה, אני חושב שיש ביכולתי וביכולתנו לתרום רבות למידת הידע וההבנה של חברי הכנסת, ובאופן זה, לקבלת החלטות שתיינה מבוססות לא רק על השכל הישר, אלא גם על הכרת המושגים, העובדות, הנתונים והדרכים שבהם פועלים השווקים הפיננסיים. המשבר האחרון והטלטלה שאחזה בשווקים, רק מחדדים את הצורך החיוני הזה".