אפריקה סחפה לשבוע מימושים שני

שבועיים חלפו מהודעתה של אפריקה ישראל, ומניות הנדל"ן מוסיפות ברובן הגדול לרדת. מדד נדל"ן כחול-לבן כבר מתחת ל-100% תשואה מצטברת מתחילת 2009, ומדד נדל"ן 15 מחזיק רק בשבריר תשואה נוספת מצידו השני של המתרס

שבועיים חלפו מהודעתה של אפריקה ישראל, ומניות הנדל"ן מוסיפות ברובן הגדול לרדת. מדד נדל"ן כחול-לבן כבר מתחת ל-100% תשואה מצטברת מתחילת 2009, ומדד נדל"ן 15 מחזיק רק בשבריר תשואה נוספת מצידו השני של המתרס. ההבדל בין השניים הוא שהמרחק של האחרון מהשיא הוא יותר מכפול מזה של כחול-לבן.

אפריקה נכסים בולטת לשלילה במרבית הקטגוריות, ובמהלך השבועיים האחרונים כבר הספיקה להיפרד מ-100% תשואה באותו חתך בדיקה. הירידות האלו מזכירות לנו מראות נשכחות מ-2008: אלרוב ישראל, הנחבטת הגדולה של אותה שנה עגומה, כבר ירדה בשורת התשואה המצרפית ל-444% מ-557% בשבועיים; אזורים סבלה מסנטימנט שלילי בשוק ההון, למרות שסקר של "גלובס" חשף שברחוב מעמדה כחברת בנייה למגורים רק מתחזק.

במצב עניינים שכזה בולטת זה השבוע השני מניית ביג, ללא כל חדשות מכיוונה. שוק החוב עשוי להמשיך ולהעיב על מניות המדד בתקופה הקרובה, הן בשל הסדרי חוב כאלו ואחרים (בחברות הקשורות לאזורים ולישרס, למשל), והן על רקע הורדות דירוג אשראי (כשהסנוניות הראשונות לבוא הסתיו הן אפריקה מגורים ושיכון ובינוי).

יובל בן זאב מכלל פיננסים הזכיר השבוע את הסדרות הארוכות של אמות, איירפורט סיטי, מליסרון ואלרוב, שמעידות שבשוק ההון יש בכל זאת אמון גבוה לגבי חלק מחברות הנדל"ן. (ארז וולברג)