בתו של יצחק תשובה קונה מלאומי פרטנרס 20% ממניות קשת

זאת תמורת 6 מיליון דולר ■ העסקה משקפת לקשת שווי של 22 מיליון דולר ■ הרכישה לא תתבצע דרך קבוצת דלק, אלא דרך חברת "ג'י.אן. קומיוניקיישן אינדסטריס" שבבעלות גל נאור ■ העסקה מותנית באישור הרשות השנייה

גל נאור, בתו של יצחק תשובה, רוכשת מבנק לאומי 20% מזכיינית ערוץ 2 קשת תמורת 6 מיליון דולר. עם זאת, המחיר האפקטיבי נמוך יותר, שכן בנק לאומי מעביר לנאור הלוואת בעלים שעומדת לזכותו בסך 6.5 מיליון שקל.

העסקה משקפת לקשת שווי של 22 מיליון דולר. הרכישה לא תתבצע דרך קבוצת דלק, אלא דרך חברת "ג'י.אן. קומיוניקיישן אינדסטריס" שבבעלות נאור.

נאור, ארכיטקטית במקצועה, תכננה בין השאר את מלון פלאזה ניו-יורק שבבעלות תשובה. את העסקה הובילו מטעם לאומי אבי זלדמן, מנכ"ל לאומי פרטנרס; ועו"ד דליה טל. אישור ההסכם מותנה בהסכמת מועצת הרשות השנייה.

כפי שפורסם ב"גלובס", מזה תקופה שתשובה מנהל מגעים לרכישת 20% ממניות קשת מלאומי פרטנרס, שמחוייב למכור את מניותיו בזכיינית בשל בעלויות צולבות בחברת הלוויין yes. לפי הערכות בענף הטלוויזיה, תשובה חיכה עם סיום העסקה עד שיתבהר האופק מעל זכיינית ערוץ 10, ישראל 10. כזכור, בשבוע שעבר הוחלט כי ישראל 10 תמשיך להפעיל את הערוץ.

לתשובה יש אחזקות בחברת הכבלים HOT באמצעות חברת דלק השקעות שבשליטתו. דלק השקעות מחזיקה ב-15.96% ממניות HOT, אך יחד עם זאת אין כל בעיה חוקית - לא מבחינת הרשות השנייה ולא מבחינת מועצת הכבלים והלוויין - שתשובה יחזיק גם במניות קשת, שכן בשני המקרים מדובר באחזקות של פחות מ-24%.

בעל המניות הגדול ביותר בזכיינית ערוץ 2 קשת הוא מוזי ורטהיים (51%), מבעלי החברה המרכזית למשקאות קלים. לאומי לא יכול למכור את מניותיו לורטהיים, בשל שיעור האחזקה הגבוה של האחרון.

במקביל למשא-ומתן של תשובה לרכישת מניות לאומי בקשת, התנהלו בתקופה האחרונה מגעים נוספים של לאומי פרטנרס עם גורמים שהביעו עניין לרכוש מניות בזכיינית, שנחשבת לזכיינית המצליחה בטלוויזיה המסחרית.

זכיינית ערוץ 2 קשת נחשבת לזכיינית הטלוויזיה המסחרית המצליחה ביותר בענף. בשנה האחרונה גם היא הודיעה על קיצוצים כתוצאה מהמשבר הכלכלי, שהשפיע ישירות על שוק הפרסום בארץ. קשת אף רכשה לפני מספר חודשים אחזקות בערוץ המוזיקה 24, והיא מבצעת סינרגיה בין תכניה לתכני הערוץ.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר בתגובה: "לכשתוגש בקשה לרשות השנייה, היא תיבחן כמקובל ותובא לאישור המועצה. יחד עם זאת, אנו מברכים על העניין הרב שמגלים משקיעים ישראלים בתחום התקשורת הישראלית בכלל ובטלוויזיה המסחרית בפרט".