תקציב הפרסום של מזגני טורנדו עבר מאדלר-חומסקי לשלמור-אבנון-עמיחי

מדובר באחד מתקציבי הפרסום הגדולים בשוק, שהיקפו ב-2008 נאמד בכ-22 מיליון שקל במחירים ריאליים

תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו עבר למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי - כך נודע ל"גלובס". על התקציב התמודדו גם משרדי הפרסום מקאן-אריקסון ואדלר-חומסקי&ורשבסקי.

תקציב הפרסום של טורנדו מטופל באדלר-חומסקי מזה כשנתיים, והיה אחד מהזרזים המשמעותיים בגידול של המשרד - הן מבחינה תקציבית והן מבחינת תפיסת הקריאייטיב של המשרד בענף.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו עמד ב-2008 על כ-22 מיליון שקל במחירים ריאליים.

אדלר-חומסקי קיבל את התקציב לאחר שהתנהל כתקציב קטן יחסית במשך 6 שנים במקאן-אריקסון. במקאן לא השלימו בקלות עם מעבר התקציב, וחודשים ספורים לאחר המעבר הוצעה להנהלת טורנדו על-ידי מקאן הצעה מסחרית מפתה. טורנדו, מבחינתה, פנתה לאדלר-חומסקי להשוות את ההצעה. רשמית טענו באדלר-חומסקי כי הם סירבו להצעה, ובכל זאת התקציב נותר אצלם. אך עד היום טוענים בענף כי טורנדו הוא אחד התקציבים הלא רווחיים שיש לאדלר, בעטיה של אותה פרשה.

העילה הרשמית למשבר בין אדלר-חומסקי לקבוצת טורנדו היא המהלך שנקט אדלר-חומסקי, במסגרתו קיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של אלקטרה סחר, לרבות המותגים שקם אלקטריק וסוני אריקסון. תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה אמנם נותר ב-JWT ישראל, אך זה כנראה לא סיפק את אנשי טורנדו, שחשים שיש עדיין ניגוד אינטרסים עם תקציב מזגני טורנדו.

בעקבות המהלך של אדלר החלה הנהלת טורנדו לבחון אופציות אחרות, ונפגשה עם נציגי שלמור ועם נציגי מקאן.

רונן בזזי, מנכ"ל קבוצת טורנדו, מסר כי "בסיפור הזה לא היו מנצחים או מפסידים, יש רק מרוויחים. גדעון עמיחי, עמו נפגשנו, הציגו בפנינו פרזנטציה אסטרטגית בלבד ללא קריאייטיב. התחברנו לחשיבה המקצועית שלו, והחלטנו ללכת איתם".

"התנאים המסחריים לא היו מלכתחילה שיקול בבחירת משרד הפרסום. היה ברור לנו כי משרד שירצה לטפל בתקציב טורנדו יצטרך להתאים את התנאים לתנאים המקובלים ב-9 השנים האחרונות בטורנדו. אנו רוצים להודות לחברים מאדלר-חומסקי על העבודה המדהימה שעשינו ביחד במשך 3 השנים האחרונות. המעבר שלנו נבע מהחלטה שלהם להכניס תקציב חדש למשרד שקם אלקטריק וסוני אריקסון, מבית אלקטרה שהוא למעשה מתחרה. אנו רואים בטיפול שני התקציבים ניגוד אינטרסים, ולכן החלטנו שאולי זה הזמן לעשות ריענון ושינוי לקראת המשימות הבאות", אמר בזזי.