גינדי החזקות זכתה בדרום הקריה: תשלם 436.5 מ' ש' על שלושת המגדלים

גלובס tvגינדי גברו בהצעתם על המחירים הגבוהים ביותר שהוצעו בנפרד לכל מגדל ■ גינדי החזקות מסרה כי היקף העסקה הכולל עומד על כמיליארד וחצי שקל ■ עכשיו יתעוררו הבכיינים / משה ליכטמן

אחרי באזז מטורף סביב מכרז המגורים הלוהט ביותר של התקופה האחרונה, היום בצהריים מתפרסמות כאן לראשונה התוצאות של מכרז דרום הקריה בתל אביב להקמת שלושה מגדלים בני 29 קומות הכוללים 324 יח"ד ושטחי משרדים ומסחר - עם 108 דירות בכל מגדל. הזוכה היא גינדי החזקות ייזום 2009 שתשלם בסה"כ 436.555 מיליון שקל לא כולל מע"מ ופיתוח (כ-21 מיליון שקל).

גינדי גברה בהצעה שלה על המחירים הגבוהים ביותר שהוצעו בנפרד בכל המגדל. במגדל אחד גברה גינדי על הצעה של סגל שלהבת שהציעה 134 מיליון שקל עבור המגדל. במגדל השני המרכזי גברה על אילה "אגם" ייעוץ נדל"ן שהציעה 156 מיליון שקל (קבוצתם של ג'קי סוויסה ומוטי פלד) ובמגדל השלישי גברה על "ב.ו.ב מדף 4", שהציעו עבור המגדל השלישי 133 מיליון שקל. כלומר סה"כ של ההצעות האחרות עמד על 423 מיליון שקל, אילו היו משווקים בנפרד, לעומת 436 מיליון שקל שהציעו האחים לבית גינדי - אבי גינדי, ליטל גינדי-מטלון, רועי גינדי וגיא גינדי.

למכרז הוגשו בסה"כ 14 הצעות כאשר שלוש קבוצות הגישו הצעה כוללת לכל המתחמים (ביניהן גינדי החזקות) ו-5 חברות נוספות הציעו הצעה ביחס לאחד המגדלים. ההצעה של גינדי החזקות עומדת על 508.6 מיליון שקל כולל מע"מ בתוספת עלות פיתוח של 20.8 מיליון שקל לשלושת המגרשים - כך שהתשלום הכולל מכוחו ייגזר מחיר הדירה עומד על 529.4 מיליון שקל. בכך התבטלו ההערכות המוקדמות שצפו כי קבוצות הרכישה הרבות שהתארגנו במתחם יזכו במגדלים בשל יכולתם להציע הצעות הגבוהות מהיזמים. למקום השני הגיעה קבוצת הרוכשים של בסר שהציעה 401 מיליון שקל בתוספת מע"מ ופיתוח. ל"גלובס" נודע כי שותפיה בשטחי המשרדים, המסחר והחניונים הייתה חברת מגדל .

יצוין כי ביוני השנה זכו במשותף האחים משה ויגאל גינדי, וגינדי החזקות במכרז של המינהל להקמת שני מגדלי משרדים בני 30 קומות וקומה קרקע מסחרית בשטח כולל של 40 אלף מ"ר (ו-750 חניות) תמורת כ-170 מיליון שקל במגרשים סמוכים במתחם דרום הקריה.

לפי הערכות השמאי אהוד המאירי שווים של שטחי המשרדים והמסחר במתחם מוערך בכ-20% מסך התמורה. מאידך, בהתאם לחישוב המבוסס על מכרז דרום הקריה ושטח המסחר והמשרדים במתחם המגורים, שווי השטח המניב עומד על כ-60 מיליון שקל, כך שלמעשה גינדי החזקות משלמת כ-470 מיליון שקל עבור 324 דירות (כולל מע"מ) בהתבסס על המכרז הקודם, מחיר זה משקף עלות קרקע לדירה של 1.45 מיליון שקל (כולל מע"מ). לפי חישובו של המאירי העלות יורדת ל-1.3 מיליון שקל לדירה.

מחיר המינימום לכל מגרש נע בין 85 מיליון שקל (לכל אחד מהמגדלים המזרחי והמערבי) ועד ל-91 מיליון שקל (למגדל המרכזי) או כ-234 מיליון שקל להצעה על כל המגרשים יחד (כולל הוצאות פיתוח וללא מע"מ). השומה של המינהל קבעה מחיר של 312 מיליון שקל (לפני מע"מ) לשלושת המגרשים. כלומר, ההצעה הזוכה היא כ-40% מעל לשומת המינהל. מדובר בסכום הגבוה בכ-99% ממחיר המינימום שנקבע לשלושת המגדלים.

מכרז דרום הקריה הוא המכרז המדובר והלוהט ביותר של החודשים האחרונים. והוא כולל 3 מגרשים בשטח כולל של 11 דונם במקביל לרחוב הארבעה ומדרום למתחם המבנים הטמפלרים בשרונה. במגרשים ייבנו 3 מגדלים בני 108 דירות כ"א (סה"כ 324 דירות). בתוספת 10 אלף מ"ר של משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר. מחיר המינימום לכל מגרש נע בין 85 מיליון שקל (לכל אחד מהמגדלים המזרחי והמערבי) ועד ל-91 מיליון שקל (למגדל המרכזי) או כ-234 מיליון שקל להצעה על כל המגרשים יחד (כולל הוצאות פיתוח וללא מע"מ).

שווים של שטחי המשרדים והמסחר במתחם מוערך בכ-22% מהעלות הכוללת של ההצעות או בסכום של כ-62.5 מיליון שקל, בהתאם למכרז האחרון של המינהל שתוצאותיו פורסמו ביוני השנה. במכרז זכו במשותף האחים משה ויגאל גינדי וגינדי החזקות להקמת שני מגדלי משרדים בני 30 קומות וקומה קרקע מסחרית בשטח כולל של 40 אלף מ"ר (ו-750 חניות) תמורת כ-170 מיליון שקל.

אז כמה יעלו הדירות במתחם? ככל הנראה לא פחות ממיליון דולר בממוצע לדירה. שטחי הדירות בפרויקט עומדים על כ-97 מ"ר שטחים עיקריים ועוד 40% שטחי שירות ו-12 מ"ר ממ"ד, כך ששטח הדירות ברוטו יעמוד על מעל 140 מ"ר. בחישוב גס, הגינדים רכשו מ"ר של שטח עיקרי לבנייה בכ-16.4 אלף שקל למ"ר, וכ-14 אלף שקל למ"ר עלות קרקע נטו לבנייה. העלות המוערכת של הבנייה היא 10 אלף שקל למ"ר כך שהעלות תחל בכ-24

אלף שקל למ"ר. נחשון קויתי מנכ"ל בסר שהגיעה למקום השני אמר כי "כדי להרוויח הם צריכים למכור ב-7,000 דולר למ"ר כדי שהיזם ירוויח, וזה יכול להיות כדור חוזר. שמחנו על שיתוף הפעולה של מגדל ותמשיך לעשות מע"מ".

ניסים אחיעזרא מנכ"ל אחים דוניץ (שלא התמודדה במכרז) אומר כי גינדי החזקות עשתה עסקה טובה. "למגרשים האלה אין מחיר. בשל המיקום הייחודי בסופר פריים לוקיישן, כל מחיר שם הוא כלכלי. היתרון של הפרויקט הזה שאין היצע דומה בתל אביב".

גינדי החזקות מסרה כי היקף העסקה הכולל עומד על כמיליארד וחצי שקל. לדברי ליטל גינדי-מטלון מנכ"ל משותף בחברה "אנו גאים ושמחים להיות אמונים על אחת מחטיבות הקרקע המעניינות, הקסומות והמבוקשות ביותר במדינת ישראל. זהו פרויקט שראוי היה שינוהל על ידי יזם בולט בשוק". בפרויקט מתוכננות להיבנות כ-324 יחידות, מתוכן כ-150 דירות 4 חדרים, וכ-150 דירות 5 חדרים והיתר מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

קבוצת חנן מור שהשתתפה במכרז הודיעה כי "אנו מברכים את הזוכה במכרז וגאים באמון הרב שזכינו לו מצד קבוצת השותפים. נמשיך להתנהל כחברה ציבורית באסטרטגיה שקולה וזהירה מתוך אחריות ומקצועיות עסקית ושקיפות לבעלי המניות, מחזיקי האג"ח וכלל בעלי העניין של החברה. החברה תפעל בנחישות לאתר הזדמנויות עסקיות נוספות בעיר תל אביב ובאזורי ביקש נוספים".