העובדים בבריטניה יוגבלו ל-10 דקות גלישה בפייסבוק ביום

מחקר בבריטניה קובע כי העובדים נוהגים לבדוק את הפרופיל שלהם בפייסבוק לא פחות מ-270 אלף פעמים בחודש

בקרוב יוגבל זמן הגלישה של העובדים בבריטניה בפייסבוק ל-10 דקות בלבד, ממש בדומה להפסקת עישון קצובה. הגזירה החדשה היא תוצאה של מחקר הטוען כי הגלישה המרובה ברשת החברתית פוגעת בכלכלה הבריטית, ומסביר זאת בכך שהעובדים מנצלים את זמנם לטובת השיגעון העולמי.

"פייסבוק זה ממש קללה", קובע גיילס רידג'וויי, יועץ בכיר בחברה למתן שירותי ייעוץ משפטי בנושא העסקת עובדים. "המעסיקים מרגישים כי הצוותים שלהם לא מצליחים למלא את העבודה עליה הם מקבלים תשלום, כיוון שהם עסוקים מדי באתרים מהסוג הזה", הוא הסביר. "חלק אפילו השוו זאת למעשנים שזקוקים למנת הניקוטין שלהם".

חברות רבות החלו לאחרונה לתמוך בהגבלת הגלישה, לאחר שנמצא כי העובדים נוהגים לבדוק את העמוד האישי שלהם בפייסבוק לא פחות מ-270 אלף פעמים בחודש. "מתחילת השנה מנסים בעלי עסק לנסות ולמצוא פיתרון לאיום המדיה החדש", ציין רידג'וויי, והזהיר כי חלק מהעובדים אף עלול למצוא את עצמו בתור ללשכת התעסוקה.

"בעבר אנשים היו מתאספים סביב עגלת התה במשרד לשיחה זריזה", נזכר רידג'וויי. "היום הם יכולים לשוחח עם חברים בקצה השני של העולם משולחן העבודה. המעסיקים יכולים לראות זאת כניצול, ובצדק - ולהחליט לפטרם", הוסיף.