הפרמיירליג תטיל אמברגו בשוק ההעברות על קבוצות שיהיו בחובות

סוף למסעות הרכש? צעד משמעותי של הפרמיירליג במלחמה נגד חובות המועדונים ■ ליברפול, ווסטהאם ופורטסמות' כבר במעקב בשל קשיים כלכליים ■ הסגלים יוגבלו ל-25 שחקנים, מתוכם 8 "שחקני בית"

הנהלת הפרמיירליג העלתה הילוך בכל הקשור למלחמה נגד מועדונים בנמצאים בחובות. במטרה למנוע מצב אפשרי של פשיטת רגל, העבירה אתמול הפרמיירליג חוק במסגרתו תוכל להטיל אמברגו על מועדונים שנמצאים תחת חובות מלהיות מעורבים בשוק ההעברות שחקנים. ב"טיימס" נכתב כי שלושה מועדונים נמצאים לאחרונה תחת מעקב של הפרמיירליג לאור מצבם הכלכלי - ליברפול, ווסטהאם ופורטסמות'.

המשמעות של המהלך הוא למנוע מקבוצות להיגרר למסעות רכש, בזמן שמצבן הכלכלי לא מאפשר זאת. הפרמיירליג תפעיל מערך ביקורת פיננסי, והוא זה שימליץ האם להטיל אמברגו על מועדונים שנקלעו לקשיים. מנכ"ל הפרמיירליג, ריצ'רד סאדמור, אמר ל"טיימס" כי המועדונים העדיפו להצביע בעד ההחלטה, לפני שהעניין יונחת עליהם כהחלטה של הממשלה.

המהלך של הפרמיירליג מגיע כמה ימים אחרי שנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הודיע כי הוא ימנע ממועדונים שיימצאו בחובות מלהשתתף בליגת האלופות החל מעונת 2012/13.

הפרמיירליג גם אישרה כי החל מהעונה הבאה יחוייבו הקבוצות לרשום עד 25 שחקנים בסגל (מעל גיל 21) עוד לפני פתיחת העונה, כאשר מתוכם שמונה שחקנים יוגדרו כ"שחקני בית". אלו יוגדרו כשחקנים שעד גיל 21 התאמנו לפחות 3 שנים בקבוצות אנגליות או וולשיות. לפי זה, אגב, ססק פאברגס שהגיע לארסנל בגיל 15 ייחשב כשחקן בית של המועדון.