עם סגירת הקלפיות: הערכות לקרב צמוד בבחירות לנשיא לשכת רואי החשבון

(עדכון) - 3,380 רואי חשבון הצביעו היום בבחירות לנשיאות הלשכה ■ רו"ח יגאל גוזמן: מערכת הבחירות היתה רצופת שקרים מצד מחנה מנירב ■ רו"ח עופר מנירב: אחשוף את כל הצביעות ■ התוצאות - ב-1 בלילה

בתום מערכת בחירות יצרית וסוערת, התקיימו היום (ג') הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון ולוועד המרכזי של הלשכה. המחנות של שני המתמודדים, רוה"ח עופר מנירב ויגאל גוזמן, טוענים לניצחון בהסתמך על נתונים שבידיהם אך מעריכים כי הקרב צמוד. התוצאות צפויות להתקבל עד לשעה 1 בלילה, וההערכה היא כי הקרב אכן יהיה צמוד.

3,380 רואי חשבון הצביעו היום בבחירות לנשיאות בלשכת רואי החשבון - כך עולה מהנתונים שהתקבלו עם סגירת הקלפיות לפני כשעתיים. מדובר במספר הגבוה מהציפיות, שהעריכו כי כ-3,000 רואי חשבון ישתתפו בהצבעה.

הקלפיות הועברו לאשקלון, שם מבצעת חברת טלדור את הספירה הממוחשבת. בד-בבד נספרות הקלפיות מהפריפריות, מלבד אלה שהוצבו ב-3 המוקדים המרכזיים: תל-אביב, ירושלים וחיפה.

מערכת הבחירות שהתנהלה היתה מהסוערות והיצריות בלשכת רואי החשבון עד כה. לכך נוספה העובדה שמחנה מנירב החליף ברגע האחרון את ה"סוס": זאת לאחר שדורון קופמן, מקורבו של מנירב, החליט לפרוש מההתמודדות על רקע כוונת הפרקליטות להעמידו לדין בפרשת מס בה היה מעורב.

למרות ששני המתמודדים התייצבו הבוקר לצילום משותף כשהם מחובקים, מחוץ לפרוטוקול נאמרו דברים קשים. גוזמן אמר כי מערכת הבחירות היתה רצופת שקרים רבים מצד מחנה מנירב, ואילו מנירב אמר אתמול (ב') כי "יחשוף את כל הצביעות שהיתה".

במחנה מנירב טענו עוד כי ההשקעה שלהם בקמפיין הגיעה ל-20% עד 30% מההשקעה של מחנה גוזמן. במחנה גוזמן התייחסו לדברים בביטול, אם כי לא היו מוכנים לחשוף את העלויות של הקמפיין.

נזכיר כי מחנה מנירב זכה אתמול להישג כשרשם ניצחון גורף בבחירות לוועד מרחב תל-אביב, בו חברים מרבית חברי לשכת רואי החשבון. 10 חברי ועד מתוך 12 שנבחרו שייכים למחנה מנירב, בהם יו"ר הוועד, רו"ח דודי גולדברג.

באסיפה של מרחב תל-אביב שהתקיימה אתמול אמר מנירב בהתייחס לפרישתו מהמירוץ לנשיאות של מקורבו, רו"ח דורון קופמן, עקב כוונת הפרקליטות להעמידו לדין: "הבטחתי לדורון שאחרי הבחירות אחשוף את כל הצביעות שהיתה פה".

מנירב וגוזמן ואנשיהם המתמודדים לוועד המרכזי התייצבו מתחילת הבוקר ולחצו ידיהם של כל רואי החשבון שהגיעו להצביע בגני-התערוכה בתל-אביב. משעות הבוקר המוקדמות קיבלו אלפי רואי חשבון הודעות SMS משני המחנות, בעיקר ממחנה גוזמן, שגם אירגן עשרות הסעות למצביעים בבנקים וחברות.

בחברות הגדולות נעשה חריש עמוק מצד מחנה גוזמן לסחוף את החשבים וסמנכ"לי הכספים להצביע עבורו.

גם במשרדי רואי החשבון הגדולים היתה הצבעה שנראתה מאורגנת: רואי החשבון במשרד דלויט-בריטמן-אלמגור את זהר, ששותף בכיר בו, אדיר ענבר, מועמד לוועד המרכזי מטעם מחנה מנירב, זוהו עם מחנה זה. רואי החשבון במשרד BDO זיו-האפט, בו משמש גוזמן יו"ר האקזקוטיבה, התבקשו להצביע לגוזמן ולמועמדים לוועד מטעם מחנהו. משרדי קוסט-פורר וקסלמן וקסלמן התגייסו באופן כללי לצד גוזמן.

תוספת חברים

ההצבעה בבחירות התבצעה ב-12 מוקדים ברחבי הארץ. המוקד המרכזי פעל בגני-התערוכה בתל-אביב, ושני מוקדים מרכזיים נוספים היו כאמור בחיפה וירושלים.

מלשכת רואי החשבון נמסר כי כתוצאה מהבחירות נוספו מאות חברים לשורות הלשכה. זאת, מאחר שכתנאי להצבעה התבקשו החברים לסגור את חוב דמי החבר ללשכה לשנת 2008, ולהתחייב לסגור את חובם לשנת 2009.